Hoe kan een onterechte beuringen terug gedraaid worden?

Ik ben een taxichauffeur en heb 2 bekeuringen gehad voor te snel rijden en door het rood rijden tegelijk. Maar ik rij elke dag op deze baan ik weet zelf dat er een flitspaal staat. Ongetwijfeld heb ik me netjes aan de regels gehouden. Maar toch heb ik 2 bekeuringen gekregen. Voor te hard rijden 227 euro en voor door de rood rijden ook 227 euro. Beide zijn dus op zelfde datum en tijdstip. Hoe kan ik nu overtuigen dat ik niet te hard en niet door rood heb gereden? Het zijn natuurlijk hoge bedragen die ik voor niets ga betalen. Als iemand mij hiermee kan helpen dan zal ik erg blij zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

je gelijk bewijsen zal moeilijk zijn maar niet onmogelijk,wat kun je doen ?op de eerste plaats kan je bezwaar aantekenen,de foto's opvragen,keuringscertificaat van de camera die je geflitst heeft opvragen,deze mag bv niet ouder zijn als 1 jaar,anders bekeuring ongeldig,je werkboek overleggen en je rittenstaat zodat je bezwaar sterker staat als hier uit blijkt dat je daar op dat tijdstip niet geweest kan zijn,op de laatste plaats kun je het voor laten komen maar dan moet je argumenten naar voren kunnen brengen die hier nog niet ter sprake zijn geweest zodat de kantonrechter hier zijn twijfels over krijgt,sucses in elk geval
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bezwaar maken en de foto aanvragen wie weet was er iemand die wel hard reed maar waar jouw auto voor reed of iets dergelijks.

Toegevoegd na 20 seconden:
Op je bekeuring moet staan hoe je bezwaar maakt etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig kun je de foto online bekijken (de referentie staat op de brief) 'leuk'.
Mogelijk dat je aan de hand van de rittenstaat kunt aantonen dat je elders was.

Overigens rijst bij mij de vraag of beide bekeuringen nagenoeg op dezelfde plek zijn waargenomen, liggen ze een ruime afstand van elkaar dan is dat mede bewijs van een mogelijke fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb ik ook goed naar gekeken maar de tijdstip en datum zijn exact hetzelfde. Dus de flitspaal heeft in dit geval 2 "overtredingen"gevangen terwijl ik zeker weet dat ik niet zo hard heb gereden. Overigens is het een grote kruispunt waarbij ik niet dom ben als taxichauffeur om mezelf te riskeren voor een ongeval. Daarnaast heb ik ook geen flits gezien tijdens het rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moderne roodlichtcamera's meten ook de snelheid. Veel roodlichrijders rijden te snel om nog net door oranje te kunnen gaan. Dubbel fout dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En 'flitsen' doen ze ook niet meer. (Zichtbaar)
Foto opvragen of online bekijken.
Met wat geluk staat er een andere auto, motor of bromfiets(!) op, dan maak je een goede kans.
Anders ben je waarschijnlijk gewoon de pineut als je geen bewijs hebt dat het jouw auto niet was...

Toegevoegd na 39 minuten:
Je online foto (en andere gegevens) bekijken op https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml