Mijn volvo v70 uit 1998 lekt een beetje olie. Op zich is het oliepijl nog goed. Kan ik veilig richting Italie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (8)

Een beetje olie kan geen kwaad.

Maar liever een extra check dan panne, of zelfs een ongeluk, in Italië. Waar je evt de taal niet vloeiend spreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk die min! Mag ik een uitleg of..?
Ja het kan wel, ( als het niet te veel is ) maar let wel op waar dat de olie lekt.
als het bijv, uit je stuur/rem bekrachtiging lekt dan moet je dat zeker in de gaten houden. ( dat is dus niet het zelfde als je motor olie. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veilig zou wel kunnen, maar voor je eigen gemoedstoestand zou ik het even laten checken, strax gaat het wel mis onderweg. Straks gaat je blok helemaal stuk. Mss doet het olielampje op het dashbord het wel niet....ik nam geen risico's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Nederland naar Italië is een flinke afstand. Beter is het om even naar de garage te gaan om het lek op te sporen en te repareren alvorens je naar Italië vertrekt.
Ik zou het risico niet nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn auto lekt ook iets olie.. ik check het regelmatig, en heb nog nooit bij hoeven gooien...en het lijkt vaak erger dan het is.. wees verstandig, en neem een busje olie mee.. als je ff een pauze houdt, even de motorkap open (laat de auto wel ff een minuut of 5 uitstaan zodat alle olie naar beneden loopt en je accuraat kunt peilen) en meet je peil, waar nodig even iets bijgooien... elke oudere auto kan wel iets gaan lekken.. hoeft niet per se kwaad te doen.. als je er maar een oogje op houd, en als het er maar niet zichtbaar uit druppelt (een drupje of 2 op een nacht is niks om je druk over te maken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klein beetje olie maakt niet uit, en als het oliepeil stabiel blijft is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Bosbros;

Je hebt het over een lek dus ik neem aan dat de lekkage ook zichtbaar is. Beter om er iets aan te laten doen. Als de motor wat (zeg maximaal 1 liter op 1000 kilometer) olie verbruikt is het een kwestie van geregeld peilen en zonodig bijvullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het een beetje zweet is het niet zo erg, dan zou ik het met regelmaat controleren, maar echt druppels op de straat zou ik toch eerst naar de garage gaan,
ik weet niet wat hij heeft gelopen, maar gezien z,n leeftijd kan het ook een oliekeerring zijn, en die kan dan ineens veel harder gaan lekken onderweg.
maar als je olie op pijl blijft, kijk eerst goed waar hij lekt, het kan ook je versnellingsbak, je remmen, en je stuurbekrachteging of koppeling zijn.
eerst maar naar laten kijken om problemen te voorkomen.