auto theorie examen leerprogramma uit 2009, is die leerstof nog actueel voor een examen van nu?

Ik heb 3 leerprogramma's voor auto theorie examen, is die leerstof nog actueel genoeg om hiermee in deze tijd een examen te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

In grote lijnen is de wetgeving nog hetzelfde.
Maar toch is er een hoop veranderd waardoor je eigenlijk zou moeten overwegen om toch niet een actueel boek aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf 1 maart 2009 is de theorie aanzienlijk veranderd. Een theorie-examen bestaat nu uit:
25 vragen over gevaarherkenning
30 vragen over verkeersregels
10 vragen over verkeersinzicht en risico

De vragen over gevaarherkenning kun je altijd met 3 dezelfde mogelijkheden beantwoorden.
A – Remmen, B – Gas los laten, C – Niks doen
(Deze zijn verwerkt in onze theorie-examens)

Dit betekent dus dat je goed moet kijken of in het boek of cd wat je hebt er hoofdstukken zijn opgenomen met gevaarherkenning. Hoeveel je van de 25 vragen er maar 13 hoeft goed te hebben, wordt het toch door veel mensen als erg lastig ervaren.

Succes!