het vorge jaar hadden ze ook bijna geen zout waarom hebben ze dit jaar niet voorgezorgt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Oostenrijk strooien ze maar gooien ook extra kleine steentjes op de wegen om zo de gladheid ook te voorkomen Ook dit was een optie geweest. + voor je vraag

Antwoorden (7)

Met het veranderende opwarmende klimaat hadden ze dit niet voorzien...

Nee de echte reden is, ze kunnen niet meer dan dit opslaan, meer opslagruimte hebben ze niet... Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien we vanmiddag op GV hebben kunnen lezen,dat er geen profeten meer zijn, heeft helaas niemand kunnen voorzien,dat er deze winter zo veel sneeuw zou vallen.
Men verwachtte duidelijk iet,dat het zo erg zou worden!
En je weet ook zout kost geld! En ons bint zuunig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Centenkwestie en doordacht denken. Als men kijkt naar de lange termijn dan is een zoutvoorraad van 100 kiloton ruim voldoende.

Ze hadden 100 kiloton in opslag. Normaliter is er 70 kiloton nodig voor de gehele winter. Als je dit in beschouwing neemt dan hadden ze dus voor de hele winter gezien al een overschot van 30 kiloton moeten hebben.
Nu is er echter in enkele weken al 100 kiloton weggestrooid, dat is ongekend veel. Dat ze dat niet verwachten is begrijpelijk. Nu nemen ze van Akzo nog eens 15 kiloton op en komt er nog 3 kiloton uit Duitsland en nog een 100 kiloton van Frisia. Samen dus weer 118 kiloton, dat is een ruime verdubbeling en totaal zou dit alles dus goed moeten zijn voor 3 winters! Maar helaas, het wordt afwachten of ook dit genoeg zal zijn voor dit jaar.

En opslag en onderhoud voor gebouwen en machines is erg duur. Dus om nog grotere opslag er op na te houden.... Tja... Leuke belastingverhoging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze iedereen wijs maken dat de aarde steeds meer opwarmt en verwachten ze geen strenge winters meer in Nederland. Stom want je kan veel plannen van te voren maar het weer komt zoals het komt. En extra zout inslaan is helemaal niet overbodig, ook gladheid, ijzel kan je overvallen dus ook sneeuw.
Dus conclusie vorig jaar hadden ze dit probleem en hebben er niets van geleerd. Misschien dat ze het nu wel leren en volgend jaar meer gaan inslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klimaat is onvoorspelbaar, denk dat als ze het wisten ze wel meer hadden besteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze statistisch gezien niet rekenden op nog zo'n winter als vorig jaar. Als dat 2x achter elkaar gebeurt is dat toch wel vrij apart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi didi,
jammer dat je vraag over die uitslag op je arm al zo snel gesloten is.

ik heb hetzelfde, komt af en toe terug. Hoef je niet voor naar dermatoloog en allerlei ellendige hormoonzalf te smeren, gewoon een antihistaminica-tabletje slikken en het is weg ( de bulten en de jeuk)
gewoon bij de drogist. Bij Kruitvat heet het hooikoortstabletten loratadine