Kan je met de trein naar Barcelona?

Mijn zoon gaat naar Salou en wil met openbaar vervoer!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je met de trein van Salou naar Barcelona, of vanuit Nederland met de trein naar Barcelona?

Het beste antwoord

Het is niet praktisch. Het is duurder, en je bent véél langer onderweg.

Ik heb het even uitgezocht voor je.

"De Elipsos naar Spanje

Elipsos is het Spaanse "treinhotel". Als u met de trein naar Barcelona of Madrid wilt kunt u het beste vanaf Parijs de nachttrein nemen. U arriveert vroeg in de ochtend. Over het algemeen is vliegen naar Barcelona en Madrid goedkoper dan reizen met de trein maar als u gaat vliegen moet u na aankomst nog wel de reis van het vliegveld naar het centrum en een overnachting in een hotel meerekenen. De trein stopt meestal in het centrum van de stad".

http://www.weekendplanner.nl/lowbudget/treinreizen.htm

"Vanuit Nederland rijden er geen rechtstreekse treinen naar Spanje, maar vanuit Parijs wel. Zodoende kunt u met één overstap per trein reizen naar Barcelona. Als u tijdig boekt, kunt u vanaf Amsterdam naar Barcelona reizen vanaf 95 euro".

"Thalys Amsterdam - Parijs
Met 300 kilometer per uur raast u vanuit Nederland naar Parijs. Het eerste deel gaat nog niet op hogesnelheid, maar vanaf Brussel rijdt de trein 300 kilometer per uur. Er rijden tot 8 rechtstreekse Thalys treinen per dag van Nederland naar Parijs. Dit ticket is te boeken vanaf 25 euro, maar dit vanaf tarief is zeer beperkt beschikbaar. Duurdere tickets hebben een grotere beschikbaarheid. Op NS Hispeed kunt u geen ticket boeken naar Barcelona, maar wel tot Parijs."

"Elipsos Parijs - Barceolona
Vanuit Parijs rijdt de nachttrein Elipsos, ook wel hoteltrein genoemd. Er zijn veschillende klassen. Als u op tijd boekt kunt u voor 70 euro in een ligcoupe met 4 bedden reizen (prijs per persoon). ´s ochtends komt de nachttrein aan in Barcelona. Overigens: in Parijs moet u ook gebruik maken van de metro. De Thalys komt aan op Gare du Nord, Elipsos vertrekt vanaf Parijs Austerlitz. Geadviseerde overstaptijd: minimaal 90 minuten. Boek treinkaartje via TGV Europe, ook kunt u hier meer lezen over de Elipsos"

http://www.treinreiziger.nl/internationaal/bestemmingen/spanje/barcelona:_vanaf_95_euro

Volgens mij is vliegen, makkelijker, sneller en goekoper!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor Salou kan je beter vliegen op Reus. Dit kan onder andere met Ryanair
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja weet ik, bedankt! Er zijn nog meer mogelijkheden. Ik heb er 1 uitgekozen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank, ik ga het vliegen uitzoeken!

Andere antwoorden (1)

Ja, overstappen in Parijs:

http://www.treinreiziger.nl/internationaal/bestemmingen/spanje/barcelona:_vanaf_95_euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, via de HiSpeed site gaat het je zeker never nooit lukken om voor 25 naar Parijs te komen.
Je kan beter via de Belgische site boeken. (tippie). Daarnaast moet je je ook afvragen of je voor 95 niet ook kan vliegen, scheelt een hoop tijd, en waarschijnlijk ook geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Peter1007: mijn idee, maar dat werd niet gevraagd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ook moeten reageren op de originele vraag. Jou antwoord stond er ook zo snel ;-).