Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag een renault laquna 1.6 met g3 gas kopen is dat een goed auto kan iemand mij aanraden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
735

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Hallo Arie60,

Dit is moeilijk te zeggen zo, wat is het bouwjaar en de km-stand?
Er zijn mensen die zweren bij Renault, maar je hoort er ook veel negatieve berichten over..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot 2003 gold de Laguna als een pechgevoelige auto. Daarna zijn er een aantal verbeteringen doorgevoerd die de kwaliteit hebben verbeterd, maar het matige imago had toen zijn tol al geeist, alhoewel de auto in eerste instantie populair was bij lease-rijders omdat het model goed werd ontvangen.
Dit is o.a. dan ook de reden dat de Laguna's voor relatief lage prijzen worden aangeboden.
Let dus goed op als je een type tussen 2001 en 2003 koopt, laat de wagen keuren of neem iemand mee die verstand van zaken heeft.
Bekijk eventueel ook de reviews via onderstaande link. Dit zegt niet alles, maar geeft je wel een idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af hoeveel km hij al op gas heeft gereden.
Een bekend probleem met het rijden op gas zijn de kleppen die eraan gaan.
Wanneer er automatische smering op de kleppen zitten zal dit nog mee vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook al koop je een goede auto, de gasinstallatie kan voor veel problemen zorgen weet ik uit ervaring. De auto krijgt dan de schuld, terwijl de gasinstallatie pas achteraf ingebouwd is. Echt slechte auto's worden er niet meer gemaakt, onderhoudshistorie en kilometerstand zijn natuurlijk wel interessant om te controleren bij aanschaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Arie60,

Ikzelf heb een renault 5 op gas gehad. Liep perfect en geen motorproblemen. Nu rijdt ik een Clio van 2001 met 180000 en een G3 installatie en een renault megane senic, 2005, met een G3 installatie, ruim 135000 op de teller. Beide wagens voldoen goed.
Voor de laguna hangt het af van welk bouwjaar hij is en wat de km stand is. Zijn er veel korte ritten mee gereden of is het een auto van een vertegenwoordiger geweest die veel snelweg gereden heeft waarbij de motor altijd een goede bedrijfstemperatuur heeft gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over de laguna,s veel slecht nieuws gelezen de laatste tijd.
veel elektrische problemen, kapotte drijfstanglagers enz.
goed overwegen voordat je tot kopen overgaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding