Waarom is de lpg-pomp van een Makro tankstation alleen tijdens winkeluren te gebruiken?

Dit viel me vanavond op toen we gingen tanken bij de Makro, bij de pomp met LPG stond een bordje met de vermelding dat deze alleen tijdens winkeluren in gebruik is. Het tankstation en de overige pompen zijn 24 / 7 open, waarom de LPG-pomp dan niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Antwoorden (4)

Makro ligt vaak op een industrie gebied. Het is waarschijnlijk gewoon te duur om alle elektriciteit aan te laten voor de 3 mensen die er evt gebruik van willen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie net dat de rest wel open was. Misschien omdat het brandgevaarlijk is. De andere vloeistoffen branden wel. Maar met gas kan je er een aardige hens mee maken. Ik zal het morgen voor de zekerheid aan een kennis vragen van de pomp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij was nog wakker het heeft indd met brandveiligheid te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, ik had je gemind voor je antwoord maar niet eerst de reacties gelezen. Je kunt een aanvulling op je antwoord beter IN je antwoord zetten ipv in de reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja wou ik ook maar dat gaat niet met de app
Dat zal te maken hebben met veiligheid. LPG mag bijvoorbeeld niet in woonwijken verkocht worden uit veiligheidsoverwegingen. De Makro heeft w.s. een vergunning om onder toezicht LPG te verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wet verplicht de aanwezigheid van een bediende in het station als er LPG getankt wordt. Daarom kan je nooit buiten de openingsuren LPG tanken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is op ieder tankstation (ik ben daar werkzaam).
Dit is ivm de veiligheid. Gas kan namelijk ontsnappen en er moet de mogelijkheid zijn dat een persoon met verstand van zaken in kan grijpen.
Bovendien heeft gas nog een extra gevaar. LPG is namelijk zwaarder dan lucht waardoor het onzichtbare goedje over het terrein zwerft waarbij met een kleine ontsteking explosie gevaar kan komen