Zou het niet veiliger zijn als we het stuur aan de andere kant te zetten?

nu stappen we allemaal aan de wegkant uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

doen ze in Engeland ook doordat ze op de andere weghelft rijden, lijkt me ivm inhalen (langs je voorganger kijken) niet echt verstandig om het stuur aan de andere kant te plaatsen

De mensen boven mij hebben gelijk maar je kan meestal parkeren dat je niet aan de wegkant uit hoeft te stappen.

In Engeland zit het stuur aan de rechterkant maar rijdt men links. Logisch ook (motivatie is mijns inziens tamelijk evident). Het is dus of het een of het ander. Netto levert het dan dus niets op om het stuur aan de andere kant te plaatsen. Het antwoord op je vraag is daarom in een woord: nee.

Ik heb in Nederland wel een aantal malen bestelauto's gezien, die het stuur aan de rechterkant hebben.Dit is dan toch wel speciaal gedaan om ongelukken/ongemak te voorkomen.

Daarom leer je volgens mij ook om in je linkerspiegel te kijken en nog even de dode hoek te checken ... Veilig uitstappen en wegrijden (aan welke kant van de weg je ook parkeert) is in mijn ogen toch iets wat je voornamelijk zelf in de hand hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100