Behoort een luchtkussenenvelop tot een brief of een pakketje?

Ik moet een luchtkussenenvelop opsturen en wil op de site van bpost berekenen wat de verzendprijs is, maar moet ik het berekenen bij 'tarief voor brief' of 'tarief voor pakketje'?

3 jaar geleden
5.8K
TurfGraver
3 jaar geleden
Een zending wordt als een pakje beschouwd als ze minstens één van de volgende afmetingen overschrijdt:
230 mm breed
350 mm lang
30 mm hoog
gewicht van meer dan 2 kg
https://www.bpost.be/site/nl/verzenden/brieven-en-kaarten/nationaal
zondag
3 jaar geleden
Gisteren een door de brievenbus ontvangen. Was briefpost.

Antwoorden (2)

Als het zonder moeite door de brievenbus kan, dan is het briefpost. Als het niet door de brievenbus past (zonder te vernielen) is het pakketpost.
3 jaar geleden
Een luchtkussenenvelop behoort tot briefpost. Hij moet natuurlijk niet zo dik zijn dat hij niet door de brievenbus kan maar normaal gesproken kun je hem niet eens zo dik gevuld krijgen dat hij niet meer door de brievenbus past. Ik heb er in het verleden vele als briefpost verstuurd. Mocht je toch twijfelen of hij wel door de brievenbus past dan probeer je of hij door je eigen brievenbus gaat.