Waar op te letten bij aanschaf auto met Lpg/G3?

Wil voor mijn werk een auto aanschaffen die een Lpg installatie aan boord heeft. Momenteel rij ik een 1.3 carb. Alle tips zijn welkom! (Zoek tussende bouwjaar '85 - '00 )

Weet jij het antwoord?

/2500

Het aantal gereden kilometers van de auto. Afhankelijk van je wensen zou ik nooit een auto nemen met meer dan 100.000 km op de teller. Of het systeem niet lekt. En of het werkt naar behoren. Maak dus een proefrit waarbij je een aantal keer de brandstof toevoer omzet en ben vooral niet te zuinig met het bedienen van de gaspedaal tijdens de proefrit. Veel LPG installaties houden in of gaan haperen als het gaspedaal verder ingedrukt word dan normaal. Dat haperen is natuurlijk niet goed, laat het dan verhelpen of zoek verder. Misschien ook wel handig, je eigen opzet stukje(s) voor vreemde aansluitingen in bijvoorbeeld het buitenland. (Vaak hebben ze een passend opzet stuk bij het betreffende tankstation, maar dat is niet overal 100% zeker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100