ik leen op vakantie in Italie de auto van een Italiaans vriend, mag dat en geldt zijn verzekering dan ook als er iets gebeurt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Voor de meeste nederlandse verzekeringen geldt dat er dekking is als je met toestemming van de eigenaar in zijn/haar auto rijdt. Hoe het in Italië is zou ik beslist even navragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja gast stelt een vraag en jij komt met het antwoord: dat moet je even navragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wilde daarmee aangeven dat zulke verzekeringen niet in alle landen hetzelfde zijn en ook per land de voorwaarden per verzekering kunnen verschillen.
Ikzelf zou zo'n vraag ook niet op GV stellen, maar aan de betreffende verzekering (via de vriend).
Ja de verzekering van hem geldt dan ook. Het zou wel zo kunnen zijn dat er een hoger eigen risico aanhangt. Dat is per verzekering verschillend.