Hoeveel km op een liter rijd een opel corsa uit 1995?

Het is voor een schatting, hij rijd nog
Goed, er is veel mee gereden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Een gewone benzine Corsa zal in de praktijk 1 op 12-14 verbruiken. Afhankelijk van je rijstijl en soort motor. Met een diesel kun je 1 op 18-20 halen.

Dat er veel mee gereden is, maakt voor het verbruik niet veel uit.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn moeder zei ongeveer 1 op 10 maar ze heeft een soort snelweg fobie dus ze is in de 15 jaar dat ze hem had nooit op de snelweg geweest ( nu heeft mijn zus hem en die rijd wel op de snelweg) dus het zou daaraan kunnen liggen..
paulus811
11 jaar geleden
1 op 10 als je vrijwel alleen in de stad rijdt, zou inderdaad goed kunnen. In de stad verbruikt een auto veel meer dan op de snelweg. Mijn schatting is dat ook gebaseerd op zowel stads- als snelwegritten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij gaan 404 km rijden met de auto ( alleen op de snelweg en ik moet de benzine betalen) daarom wilde ik het graag weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed Antwoord :)