Moet ik uitzwenken voor een bromfiets op het fietspad die op deze manier rijd?

Ik reed vanmiddag naast een vriend van me en inkeer komt er een bromfiets met zeker 50 km/h zonder helm op me af rijden, ik ging niet aan de kant omdat ik heb geleerd dat fietsers met zijn tweeën naast elkaar mogen fietsen, zou ik problemen kunnen krijgen als hij op me knalde omdat ik niet aan de kant ging?

Owja hij schold me ook nog uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

- Elke bestuurder is verplicht zo veel mogelijk rechts te rijden. - Fietsers mogen met z’n tweeën naast elkaar rijden, als ze het overige verkeer niet hinderen of in gevaar brengen. Uit deze verkeersregels is op te maken dat jij inderdaad even in had moeten houden om achter jouw vriend te gaan fietsen zodat de brommer er probleemloos langs kon komen. Hij reed weliswaar te hard, en hij had een helm moeten dragen, maar dat betekent niet dat jij het andere verkeer daarom zou mogen hinderen.

Bronnen:
http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps/wcm/c...

Je moet gewoon aan de kant gaan, echter je hoeft je niet vreselijk te haasten om dat die brommer zo'n haast heeft. Dus maak ruimte zonder te treuzelen, maar laat je niet opnaaien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100