Wat is de max snelheid dat hier gereden mag worden?

Op dit plaatje staat 50 maar de weg is 80 KM/h

Hieronder het plaatje

http://www.kilroynews.net/borden/!!!20060613-valthe-borden-1.jpg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Een rond bord is altijd een gebodsbord. Je moet dus doen wat er op staat. De snelheid is op dit stuk dus 50 KM per uur.

Het driehoekige bord is een waarschuwingsbord. In dit geval dat er werkzaamheden zijn.

De snelheidsbeperking heeft met de werkzaamheden te maken en moet je dus ook doen als je niemand ziet werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fanart, Misschien ook goed om te weten dat er bij het rijexamen iemand van het CBR mee kijkt die hier wat anders tegenaan kijkt. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of jullie het over exact deze situatie hebben gehad. Als er alleen een waarschuwing (driehoekig bord) had gestaan dan heeft je rijinstructeur gelijk. Maar een rond gebodsbord mag je gewoonweg niet negeren. Zelfs als de wegwerkzaamheden zijn afgelopen en het bord (nog) niet weg is gehaald. Of midden in de nacht. Het maakt niet uit. Dit bord zegt dat je niet harder mag dan 50 totdat je een bord ziet met een streep erdoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ander rijschool zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn genoeg andere hoor. Het gaat om wederzijds vertrouwen. Ik moest van mijn rijinstructeur wel (leren) doorrijden, maar mocht zeker niet de maximumsnelheden negeren. Een rijinstructeur leidt je op voor het examen én als het goed is ook om goed te leren rijden daarna. Wat hij zelf in die situatie zou doen (80 blijven rijden) mag hij natuurlijk niet overdragen aan zijn leerlingen.

Andere antwoorden (3)

Een verkeersbord gaat altijd boven van wat mensen vinden wat voor weg het is; dus als er 50kmh op de snelweg staat, mag je ook maar 50kmh (dat is wel niet het geval, maar om het even uit te leggen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nogal simpel: 50.
De structuur van de weg mag dan een indicatie geven, de regels gaan voor: binnen de bebouwde kom 50, daarbuiten 80, tenzij het door borden anders wordt aangegeven.
Je mag daar dus 50, tot aan de eerstvolgende kruising.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin! Je rijinstructeur moet zijn examen nog eens overdoen.
Je kunt niet altijd zien of er gewerkt wordt, vooral niet als je 80 rijdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of er nu wel of niet wordt gewerkt doet er niet eens toe. Het waarschuwingsbord zegt dat er gewerkt kán worden en dat je moet opletten. Het ronde bord zegt hoe hard je mag rijden. Wat je daar van vindt is niet aan jou. Ik zou deze situatie eens afdrukken en exact aan je lesinstructeur vragen. Als hij aangeeft dat je het mag negeren, zou ik een ander zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kan ook een ander reden zijn dan dat er gewerkt wordt (staat wegdek, wegverkanting) waarom er maar 50 gereden mag worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Het bord 50 hoeft niet eens in relatie te staan met de waarschuwing.
Volgens mijn motortheorieboek (Verjo) dient men zich in zulke gevallen altijd aan de laagst vermelde snelheid te houden.