Waar staat 40 KM voor? Heeft dit met snelheid te maken?

Ik zag een cilinder van airsal en hier stond bij '40KM'. Wat is hier anders aan? zie link: http://www.jmpbonderdelen.nl/puch/motorisch/cilinders/airsal-cilinder-40km-38mm-puch-maxi.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Dat geeft inderdaad aan dat hij bestemd is voor een bromfiets die volgens de wet afgesteld moet zijn op een maximum snelheid van 40 km.
Bij een motortje voor hogere snelheden zullen de spoelpoorten wat ruimer zijn zodat er meer gasmengsel per minuut kan passeren.
Het wil overigens niet zeggen dat je bromfiets desondanks niet harder zou kunnen lopen, maar het is wel een beperking; opvoeren is lastiger.