hoe is de voorrang geregeld op dit kruispunt?

Wie krijgt hier als eerst voorrang? ik zie wel dat er een afbuigende weg is, dat betekent dat bestuurder die weg volgt voorrang mag krijgen?

Hieronder op de link de afbeelding:

http://www.gratisrijbewijsonline.be/voorrangwetvragennieuw/afbeeldingen/voorrangvr34.GIF

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

De voorrang is gewoon A-B-C omdat A op ZIJN voorrangsweg blijft en ook nog eens van rechts komt voor B. Daarna is B omdat C iedereen moet voor laten gaan, zelfs al kwam er nog iemand uit de lege weg waar B in wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De volgorde is A - C - B
A heeft het stopbord (Belgie B5, Nederland B7) en betekent Verleen voorrang of Verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg.
A komt tevens ten opzichte van B van rechts (in de voorrang).
Tussen C en B geldt onderling: rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat vóór afslaand verkeer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
C heeft een stopbord maar er mist een bord, er zou moeten zijn aangegeven dat de voorrang hier afbuigt.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Je bedoelt C heeft het stopbord. A zit op de doorgaande weg. En heeft dus dubbel voorrang op B, 1: hij komt van rechts ten opzichte van B, en 2: B wil afslaan, en A niet, dus hij gaat rechtdoor op dezelfde weg. En C heeft pech, hij moet gewoon wachten omdat hij het stopbord heeft. Dus pas als alles vrij is mag hij een keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, rechts van A staat een (onder)bord "afbuigende voorrang" Maar...zou het bord er niet staan, dan zou de volgorde van voorrang hetzelfde zijn.
-
HeerVoldemo
Wegcode.be - artikel 19:
19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
1° zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken door middel van de linker richtingsaanwijzer wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.
Deze aanduiding moet ophouden zodra de beweging uitgevoerd is;
2° a) op een rijbaan met tweerichtingsverkeer, zich naar links begeven zonder de tegenliggers te hinderen;
b) op een rijbaan met éénrichtingsverkeer, zo dicht mogelijk bij de linkerrand ervan blijven.
3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten;
4° de beweging met matige snelheid uitvoeren;
5° op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4. en 9.5. 19.4. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen.
(populair in Nederland gezegd: rechtdoorop dezelfde weg gaat voor) 19.5. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de voetgangers die de rijbaan oversteken die hij gaat oprijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste minner,
Maak je kenbaar en motiveer s.v.p.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
B rijdt op een voorrangsweg en wil daar af. Dat betekent dat hij voorrang heeft op C die niet op een voorrangsweg zit. Het feit dat C ook nog een stopbord heeft en B niet duidt er op dat C echt als allerlaatste mag. Als er nog een D uit de lege weg kwam had die ook voorrang op C op basis van 'rechts gaat voor'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fanart, Ik zie dat je in Hoofddorp woont. Mijn advies: concentreer je op de Nederlandse verkeerstheorie. De vraagstelling bij het CBR zal hier beter op aansluiten dan de theorie op gratisrijbewijsonline.be
Zo is de Nederlandse wetgeving b.v. duidelijker over het verkeersbord B7: STOP (verleen voorrang aan bestuurder op de KRUISENDE weg) dan de Belgische (slechts "verleen voorrang"). Zo zijn er meer voorbeelden te noemen
Zo kennen we in Nederland het onderbord "in de voorrang" in een andere kleurstelling (wit), waarbij tevens het verkeersbord B1 (voorrangsweg) wordt geplaatst.
Bij leren van de Belgische verkeerstheorie kan dit straks bij (eventueel?) je theorie-examen twijfel of onduidelijkheid geven.
A rijdt op voorangsweg ten op zichte van B, C C moet iedereen voorangs geven. Dus A als eerst dan B en als laatste C