Hoe moeten mijn dieren mee naar Amerika?

Ik zit met een klein probleempje!Na een tijdje ga ik verhuizen naar Amerika(woon nu in Amsterdam).Maar ik heb een hond en een getemde kraai die ik moet meenemen.Hoe mag ik ze meenemen en wat is de beste manier?(Ik bedoel,of het per vliegtuig(slecht voor de bloeddruk van de dieren),privejet,maar dat mag niet boven de oceaan denk ik,of cruiseboot ofzo moet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat betekent: "na een tijdje" ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet nog niet...Een jaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het je dierenarts. Er zijn bedrijven gespecialiseerd in dierenvervoer... Je dierenarts zou best wel weten hoe en wat. En of het verstandig is. Of evt alternatieve oplossingen.

Antwoorden (2)

gebruikelijk is dat dieren in een transportkooi in het vrachtgedeelte van een vliegtuig reizen, dat zou de snelste manier zijn.

belangrijk is dat je informeert naar de vereisten/regels van de vliegmaatschappij en van de u.s.a. (i.v.m. injecties tegen bepaalde ziektes) en uiteraard een zo snel mogelijke reis bij voorkeur zonder overstap (!) regelt.

als je, wat niet het geval is, naar engeland zou verhuizen, zouden de dieren ook nog in quarantaine moeten. dat houdt in dat ze
3 of 4 maanden in afzondering moeten zitten, om erachter te komen of ze wel gezond zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar voor mijn kraai(kauw) is dat denk ik gevaarlijk,koud,slecht voor de bloeddruk enz...Zou het niet kunnen op een cruise?Of is dat te ver?Want ik wil echt wel verhuizen,heb al een paar huizen op het oog.Maar zonder mijn diertjes wil ik ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjeetje,voor mn hond is het ok,maar mn kauwtje is eerder een probleem.
Rieneke1
11 jaar geleden
als je je kauwtje uit het wild hebt, dan is dat illegaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja weet ik wel.Nou,een kat wou hem opeten,hij was nog een kleintje,kon niet voor zichzelf opkomen,dus nam ik 'm mee,heb m per ongeluk tam gemaakt,had toen nog niet geweten dat dat niet mocht.Nou heb ik 'm een paar keer losgelaten,maar ie komt terug.Ie is gewoon veel te tam en kan doodgaan in de vrije natuur nu ie teveel aan mensen gehecht is.
Rieneke1
11 jaar geleden
angelica, breng de kauw naar een vogelopvang.
hier kunnen ze hem leren weer te functioneren in een groep.
Je kraai gaat, denk ik, het grootste probleem geven...want zowel op een cruiseschip als in een vliegtuig gaat dat niet lukken, voor zover ik weet. Misschien is het een betere oplossing om een nieuw baasje voor je kraai te zoeken, en hem goed verzorgd hier te laten.
Een privé-vliegtuig zou de enige uitzondering zijn, maar dan heb je, denk ik, de hoofdprijs van de staatsloterij nodig om dat te bekostigen....

Als je een hond een maand van tevoren went aan z'n skykennel is het goed te doen hem mee te nemen als jij overvliegt. Honden worden in een kleine ruimte in de belly van het vliegtuig vervoerd, die verlicht en verwarmd wordt tijdens de vlucht. Als de papieren en inentingsbewijs aan de kennel bevestigd zijn, zal hij zelfs op transitluchthavens even uitgelaten worden, en gevoerd worden en water krijgen.
Het is niet leuk, maar kampioenhonden voor bijv. de Cruft vliegen regelmatig, en daar wennen ze aan. Ook zijn er mensen, die hun honden altijd mee laten vliegen als ze op vakantie gaan, dus één keer 'afzien' moet kunnen.

Het wennen doe je, door de mand van je hond weg te halen, en de kennel als zijn mand te gaan gebruiken. Je voert hem erin, er staat drinken in, en z'n deken, natuurlijk, en dan af en toe het deurtje dicht. Als hij gaat piepen en janken negeren : het deurtje gaat pas weer open, als hij geen protest meer laat horen, en hij rustig is of ligt te slapen. Hij leert in die maand, dat de kennel zijn 'veilige plekje' is.

Maar vogels in de cabine ( dat zou je optie zijn...) is voor zover ik weet bij geen enkele maatschappij toegestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen..Mijn kraai blijft bij mij en bij niemand anders he dat hij weg gaat is uitgesloten.Enn..Tot een privevliegtuig ben ik wel in staat maar mag dat wel tot boven de oceaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, natuurlijk wel...hoe dacht je, dat al die popartiesten met hun privé-toestellen over de wereld vlogen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje