Waarom zijn de strepen op de weg in Europa wit en in Amerika/Australië/Canada geel?

Heeft dit een specifieke reden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
3.6K

Het beste antwoord

Ook in Oostenrijk zijn de strepen geel. Dit heeft tot doel dat je in de winter bij sneeuw de belijning van de weg kunt volgen (voor zover niet ondergesneeuwd)
Het maakt bij sneeuw de wegmarkering in ieder geval beter zichtbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, dat antwoord (sneeuw) wilde ik ook geven, maar ja.. in Australie valt doorgaans niet zo heel veel sneeuw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: Dat is dan ook wel weer zou. Dan verwijs ik je naar het eerste antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dank je. Jouw antwoord heeft dan toch mijn voorkeur.

Andere antwoorden (2)

Elk land mag zelf beslissen welke kleur dat ze gebruiken... Europa dacht dat wit de beste kleur was en Amerika/Australië en Canada, dacht dat geel de beste kleur was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geel valt beter op tijdens extreme weersomstandigheden (sneew, zandstormen enz)