Vaak gehoord dat je een Volvo gerust met veel kilometers op de teller kunt kopen. 300.000 zou geen probleem zijn. Iemand ervaring mee?

Ik en mijn partner zijn op zoek naar een nieuwe auto. Nu nog ruimschoots in orientatiefase en zijn toch benieuwd naar bovenstaande. Nu heeft mijn vriend zelf een keer een Volvo s80 gehad met tussen de 2 en 3 ton op de teller. Inderdaad geen problemen gehad. Is dit regel of uitzondering? Het liefst kopen wij een 'hoge' auto, x90/60 achtig. Verder zijn tips voor 'hoge auto's' (andere merken) welkom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
31.7K
paulus811
11 jaar geleden
Er stond vandaag een Volvo op internet uit 1966 met 4,8 miljoen kilometer op de teller. Die is bij 3 ton nog niet eens ingereden!
paulus811
11 jaar geleden
Om hier goed op te antwoorden is het wel belangrijk om te weten wat je belangrijk vindt aan een auto (verbruik? kosten? comfort? ruimte? uiterlijk?) en wat je budget is. De nieuwe Porsche Cayenne GTS is een topper, lekker hoog en rijdt als een sportwagen. Maar je moet wel 150.000 in je achterzak hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah! Ja dat ligt wel ietssssies boven ons budget. Super antwoorden en reacties overigens. Kunnen wij echt iets mee!
Ons maximumbudget is 15.000 euro. Verder vinden wij het belangrijk dat de auto aardig vlot is in ieder geval niet langzaam. 3.2 motor is ons dan wel weer veel te veel. Op een enorme drinker zitten wij namelijk ook niet te wachten. Een degelijke veilige gezinsauto met evt vlotte uitstraling die 'als het nodig is' wel vlot kan. Daarbij dus een 'hoge' auto ivm hoog in en uitstappen.
paulus811
11 jaar geleden
Voor 15.000 euro koop je geen XC60, een beetje fatsoenlijke begint bij 30.000. Een XC90 kun je al vanaf ongeveer 10.000, maar dat is wel een dorstig model. En met een gewicht van boven de 2.000 km ook een heerlijke auto voor de fiscus, want de wegenbelasting is niet mis. Ik ga verder met een antwoord....

Het beste antwoord

Volvo's zijn goede auto's zonder meer. Maar veel "nieuwe" auto's kunnen tegenwoordig vele kilometers maken zonder dat ze kapot gaan. Mijn Peugeot 205 op benzine heeft ook al bijna 300.000 op de teller, en doet het nog uitstekend. Belangrijker is hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is en of de auto altijd zijn onderhoud op tijd heeft gehad. Dat onderhoud is vaak nog wel na te gaan, maar hoe de rijstijl van de vorige eigenaar was is moeilijker na te gaan. Je kan misschien wat aan de banden zien, of een zwarte uitlaat. Maar dat blijft lastig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volvo's staan inderdaad bekend om hun hoge kilometerstanden die ze halen.
Mijn ervaring is;
Volvo 850 (lpg) bijna 500000 km's uiteindelijk weggedaan omdat er naar mijn idee te veel kosten waren (1100 euri)om hem weer te repareren (auto rijdt nog steeds trouwens)
Volvo V70 (lpg) 280000 km's helaas kon hij slecht tegen slootwater.
Volvo V70 awd(diesel) nu 270000 km.

Natuurlijk is het onderhoud historie heel belangrijk. En of de auto onlangs groot onderhoud heeft gehad. (distributieriem)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volvo en saab zijn 2 zweedse merken,
Het zijn allebei oerdegelijke merken,

Het zijn ook vooral veilige auto´s

maar je moet ook kijken naar hoe een auto is onderhouden,

als die niet is onderhouden en je hebt pech houd die voor de 3 ton er al mee op,

Maar jaarlijks zijn beurtje waarschijnlijk gaat die nog wel een paar keer de wereld rond,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik voor het budget van 15.000 zou overwegen zijn:

Een Ford (niet schrikken!) S-Max met 2.5 20V motor. Een heerlijke grote auto met de turbo motor van Volvo! Voor het budget is er voldoende keuze.

Een Honda CR-V met 2.0 motor. Honda maakt superbetrouwbare auto's en het model vanaf 2008 vind je mooi of lelijk, het uiterlijk is nogal uitgesproken namelijk. De auto wordt vaak als 4 wheel drive geleverd. Iets onzuiniger maar een topper om mee naar de wintersport te gaan.

Een Skoda (niet weer schrikken) Yeti. Voor rond de 17000 heb je dan wel een model uit 2012, dus bijna nieuw. Iets boven budget, maar wel een bijna nieuwe auto met betrouwbare VW techniek en zuinige en pittige TSI motor. Het is geen supersnelle auto, maar zou je eens kunnen uitproberen. Zuinig is het in ieder geval wel.

Suzuki SX4. Een leuke terreinachtige auto (het IS geen terreinauto) die je vanaf 17000 ook nieuw kunt kopen. Zuinige en betrouwbare techniek. Niet supergroot, maar wel voldoende ruimte voor 4 personen en een beetje bagage. Ook de onderhoudskosten zijn laag. Veel goedkoper dan Suzuki rijden, lukt bijna niet. Tenzij je een 10 jaar oude bak koopt natuurlijk...

Succes met de keuze!
11 jaar geleden
De hoge km standen zijn mogelijk voor elke auto. Mits onderhoud en noodzakelijke reparaties gedaan worden.. De solide reputatie van Volvo komt uit de tijd dat ze nog echt Zweeds waren. (Het zijn nu nog veredelde fords en worden straks meer Chinees.) Die tijd is allang voorbij. Ook Volvo is één als alle andere. Koop hem omdat je hem mooi vindt en niet voor de verwachte levens duur. Dat kan nog wel eens vies tegen vallen.