Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden rode auto's vaker aangehouden en krijgen deze meer bekeuringen dan andere auto's?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het natuurlijk ook om kunnen draaien: mensen die gevaarlijk rijden hebben vaker een rode auto.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Sommige mensen zeggen van wel, sommigen van niet.
Rode auto's vallen natuurlijk meer op dan auto's met een andere kleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom vallen rode auto's meer op? Vind ik dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dikke + van mij.
nee, dat is iets dat vaak wordt beweerd en hoe vaker men het zegt hoe meer het verhaal geloofwaardig wordt.
1 iemand begint er mee en het verhaal wordt steeds groter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor. Ik heb zelf een rode auto en ik ben nog nooit aangehouden en dus ook geen bekeuringen gekregen :)
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Nee,ik denk dat de meest voorkomende auto's het vaakst worden aangehouden.
Dat zijn dus de grijze/zilveren auto's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou eens geturfd moeten worden, wil je het zeker weten. Tot dan, is het gewoon broodje aap met mayo.
Iedereen noemt (of dist) het idee 'rood valt op, dus is eerder de klos'. Maar, een andere hypothese zou kunnen zijn dat mensen die het niet zo nauw nemen met de regels graag een opvallende auto hebben, of dat auto's die hard kunnen vaker in t rood geproduceerd worden (de klassieke midlife-crisis-racebak is natuurlijk rood)... Allemaal onbewezen natuurlijk (en vooralsnog dus een rijke apebroodmaaltijd), maar zou je het onderzoeken dan hoeft t niet alleen te liggen aan de eenzijdige observatieskills van flits-agenten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een zogeheten hoax, echter uit wettenschappelijk onderzoek is wel gebleken dat rode auto's het vaakst te maken hebben met vandalisme (vernielingen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding