Bij het starten van mijn buitenboord na de winterstalling komt er alleen nog maar een rookpluimpje uit wat is waarschijnlijk de oorzaak ?

Wat moet ik nakijken ? betreft een oude tomos 4pk 2tact

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
1K

Antwoorden (2)

Eerste simpele dingen om te controleren:

Bougie --> Vuil?
Brandstof --> Wel genoeg brandstof, en geen hele oude brandstof?
Luchtfilter --> Niet helemaal vol met stof?

Meest simpel is om even de bougie er uit te draaien en kijken of er geen vuil tussen de contacten zit, eventueel even schoon borstelen met staalborstel.

Haal je luchtfilter even los, is deze erg smerig maak hem schoon, of probeer hem even zonder filter te starten (in een niet te stoffige ruimte natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schud de tank ondersteboven
en ook de buitenboord moter ondersteboven goed schudden!
Alle zaksel en vervuiling lost weer op en of verplaatst zich,waardoor de motet wel weer aanslaat.
Succes!