Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vergroten Tomtoms de verkeersveiligheid en leiden deze tot minder auto-ongelukken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
725

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens de gelinkte bron verhoogt het de verkeersveiligheid en vermindert dus de ongevallen.
Gevaar bestaat -mijn inziens- dat mensen niet meer in staat zijn op 'eigen kracht' een onbekende route te rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Feit of fabel?
Tomtoms vergroten de verkeersveiligheid en leiden tot minder auto-ongelukken.

Waar of niet waar?
Was het maar waar! Maar het tegenovergestelde is het geval. Het gebruik van tomtoms leidde in 2008 alleen al in Groot-Brittannie tot meer dan 300.000 ongelukken.

In het merendeel van de gevallen ontstonden die ongelukken omdat bestuurders al rijdend met hun tomtom in de weer waren. In enkele gevallen gaven de bestuurders hun tomtom de schuld van het ongeluk.

Een automobilist reed in het donker een rivier in, omdat zijn tomtom niet aangaf dat de verbinding tussen de ene oever en de andere oever via een pontje werd onderhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absolute veiliger, je moet het natuurlijk wel vergelijken met het alternatie: Met een kaart op je schoot de weg proberen te vinden. Laten ze daar maar eens onderzoek naar doen, hoeveel ongelukken dat veroorzaakt.
Waarom is TT beter, je krijgt iedere keer de juiste instructie te horen of te zien, geen twijfel lees ik of m'n vrouw de kaart nu goed? Wat bedoel ze nu?? ruzie enz..
TomTom is een zege! Tevens word je echt niet dommer wat plaats bepaling betreft, ik heb b.v. voor de lol ook de tt regelmatig aanstaan, gewoon om te zien wat er in de omgeving voor een wegen/plaatsen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding