Wanneer mag je nou 130 rijden op de snelweg en op welke wegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo dewetenschapper,

Je mag 130 km/u rijden op snelwegen waar je het bord 130 ziet staan ( zoals in duitsland b.v)
Als je vraag over Nederland gaat... dat word volgend jaar bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op dit moment mag het in Nederland niet. Maar daar gaan ze verandering in brengen. Op vijf snelwegen in Nederland zal de maximumsnelheid van 130 km/h worden ingevoerd. Welke dat zijn weet ik niet precies.

In onze buurlanden zijn er vele snelwegen waar je 130 mag rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
130 rijden op de snelweg is in Nederland en ook niet in België toegelaten
fremar
13 jaar geleden
Hier:

http://welingelichtekringen.nl/waar-kan-je-eigenlijk-130-per-uur-rijden.html

En als je dan ook nog weet dat de bon pas komt bij een overtreding van 8 km te hard en dat daar dan ook nog correctie van 3 km op komt, dan kunnen we met 141 het land door.

Toegevoegd na 3 uur:
Correctietabel
Vanaf 0 tot 100 km is de correctie 3 km
Vanaf 100 tot en met 130 km is het 4 km
Vanaf 131 tot en met 165 km is het 5 km
Vanaf 166 tot en met 200 km is het 6 km
Vanaf 201 tot en met 230 km is het 7 km

Wel goed naar de kaart kijken, en vooral naar de legenda om verwarring te voorkomen, nu mag het nog niet, Vanaf maart volgend jaar kan op enkele snelwegen de maximumsnelheid worden verhoogd naar 130 kilometer per uur.

Zestig procent van de Nederlanders wil de maximumsnelheid verhogen naar 130 kilometer per uur. Dat concludeert opiniepeiler Maurice de Hond vandaag uit een peiling.

VVD en PVV stelden dat de limiet al in januari omhoog moet kunnen.

Voor dat het geregeld is, is de max 120.

Toegevoegd na 3 uur:
vandaag = 01 december 2010
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf medio mei 2011 mag er op sommige stukken in nederland 130 km worden gereden..
nu als je het doet krijg je nog een verbaal..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op sommige snelwegen in Duitsland mag je zohard je auto kan, in mijn geval 187km/h