Wat betekent dit lampje (auto)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K
anneliez
11 jaar geleden
even boekje erbij pakken uit het dashboardkastje, daar zal het wel ergens liggen, en daar staat het in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je dit uitzetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je cruise control uit zet, zal het lampje ook uit gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet iemand toevallig hoe dat moet?
Heb een Volkswagen golf 2001
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Golf uit 2001...
Dan gok ik dat er een schuifknopje onder je ruitenwisser schakelaar zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gok aan hendel van richtingaanwijzer links schuifknop helemaal naar rechts.. Maar dit betekend alleen dat hij standby is niet aan.. Waarom zou je dat lampje uit willen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjulliewel

Antwoorden (4)

Snelheidsregelsysteem (cruise control) geactiveerd.

Toegevoegd na 22 seconden:
Lampje 22: http://www.autorijschooldeschans.nl/schans/vc/htm/lampjes.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies en helemaal niks anders...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi woord voor galgje ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol ihave... overigens kun je galgje het beste spelen met hele korte woorden en dan wat onmogelijke letters erin zoals een q enzo ... ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snelle-pelle+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou marion... je wil niet weten hoelang ik daarvoor nog moest zoeken, ik dacht allang dat het goede antwoord al gegeven was in de tussentijd ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed gedaan pelle
Zo'n lampje heb ik bij de snelheidsmeter en daar betekent het of snelheidsbegrenzing of vaste snelheid (cruise control). Jouw lampje zit bij de toerenteller en dan zal het misschien wel toerentalbegrenzing kunnen betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cruise control ;)
Kan je ook weer uitzetten alleen weet ik niet welk knopje je daarvoor in jou auto moet gebruiken. Meestal zitten die aan de zelfde 'hendel' als waar je richtingaanwijzer zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dacht je van gewoon even de rem aantikken? Is de makkelijkste manier om de cruise control te de-activeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is als je rijdt! Dat weet ik zelf ook nog wel.
Maar je kan ook je cruise control aanzetten en niet rijden.. dan staat die gewoon klaar om gebruikt te worden.
Dat hebben wij altijd. Knopje klikken als je op snelheid zit en hij zit vast, zetten we de cruise control niet op aan/on dan kan je klikken wat je wilt. Dat is waarschijnlijk wat ze hier hebben, hij staat aan om gebruikt te kunnen worden. Lijkt mij niet dat ze de cruise control aanzetten terwijl ze rijden en dan opeens denken HE! Wat is dat voor een lichtje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals je ookal ziet hebben staat de toerenteller op 1. Dus draait de auto stationair of met koppeling in, maar dan zou dat lampje dus ook weg moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou inderdaad kunnen.
(De min was in ieder geval niet van mij hoor)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha. Maar maak me er ook niet zo druk om, om de min ;)
Als het goed is betreft het een Volkswagen. Er zit een knopje (links) op de linker hendel van het stuur (bovenop). daar kun je het mee aan of uitzetten.

Het betekent inderdaad dat je een snelheidsbegrenzing aan hebt staan: Dus dat je het gas intrapt en niet harder gaat dan de ingestelde snelheid, of dat de cruise control aanstaat en dat de auto automatisch een ingestelde snelheid behaalt.