Worden overtredingen vastgelegd met een flitspaal in Frankrijk ondertussen wel al doorgestuurd naar het buitenland?

Ik weet dat dit tot begin dit jaar niet gebeurde, maar heb gehoord dat het dit jaar wel zou ingevoerd worden..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Nee, het is nog niet zover.
Na jarenlange pogingen om bekeuringen die in het Europese buitenland zijn opgelopen ook daadwerkelijk te beboeten, lijkt het nu ernst te worden met de incasso van de bekeuringen. Het Europese Parlement heeft een richtlijn aangenomen waarbij de lidstaten van de Europese Unie de gegevens van een verkeersovertreder kunnen gaan uitwisselen. Een Nederlandse vakantieganger die in Frankrijk een verkeersovertreding begaat en is geverbaliseerd of geflitst, zal de bekeuring vanuit Nederland (Leeuwarden) op zijn deurmat vinden. Althans dat is de bedoeling. In het verleden zijn over deze zaak al tal van afspraken gemaakt, maar van een gecoördineerd optreden is nog geen sprake geweest.
De 24 landen kregen in 2011 twee jaar de tijd om de incasso-kwestie te regelen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+..... en das goed nieuws......:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vergat ik hem ook nog te geven ook ...... bij deze