Rekening van gemeente na éénzijdig ongeval door gladheid voor inzetten verkeersregelaars etc, auto over de kop. Mag dat?

Ongeluk gehad door glad wegdek (ook geconstateerd door de politie ter plekke) en op de kop beland. Nu stuurt de gemeente een rekening voor de inzet van verkeersregelaars etc. Na het ongeval is er direct extra gestrooid door de gemeente. Dit staat ook in de krant. Mag de gemeente ons voor de kosten laten opdraaien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij eerlijk gezegd belachelijk als jij voor de kosten op moet draaien, maar deze vraag kun je waarschijnlijk beter stellen aan een advocaat. Succes!
bamibal
12 jaar geleden
Het lijkt mij eerlijk gezegd belachelijk als de belastingbetaler voor de kosten op moet draaien. Kennelijk heb je je rijstijl niet goed aangepast aan de gladde omstandigheden.
Edraket
12 jaar geleden
Ik zou de rekening in elk geval doorsturen naar je auto verzekering.
Volgens mij dekken die alle schade die je met je auto veroorzaakt.
Cryofiel
12 jaar geleden
De grote vraag is: had je kunnen weten of vermoeden dat het glad was, of was de gladheid volkomen onverwacht? Als je het wist of had kunnen weten, heb je je rijstijl dan voldoende aangepast? Een ongeluk kán gebeuren, ook als je je rijstijl aanpast kun je omgekeerd naast de weg belanden. De vraag is: had dit ook een goed voorbereide en goed reagerende automobilist kunnen gebeuren, of is dit ongeluk verwijtbaar?

Het beste antwoord

Ja.

Net zoals de bergingskosten en herstelkosten ook voor uw rekening komen, komen deze activiteiten ook voor uw rekening, pas als u de schuld van het ongeval volledig kunt wijten aan een gedraging van de gemeente hoeft u niets te betalen.

Gelukkig hoeft u dat allemaal niet zelf uit te zoeken en stuurt u de rekening naar uw verzekering, deze zoekt dan voor u uit of de rekening terecht is of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je... Het gaat naar de verzekering. Wilde graag weten of dit 'normaal' is...