Ik ben door rood gereden omdat er een auto achter mij aan het drukken was, kan ik hier bezwaar op maken?

Ik reed door rood en de auto achter mij reed ook door rood. De afstand tussen mijn auto en de auto achter mij was hooguit 2 meter, dus als ik had geremd, was de auto zeker op mij ingereden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.9K

Het beste antwoord

Nee dit kan niet. Je kiest er lullig gezegd zelf voor om door rood te rijden, ondanks dat ik snap dat het irritant is als iemand aan het kleven is. Ik snap ook dat je bang bent dat de ander op je knalt, maar die persoon is dan fout (ik zou ook geen botsing willen hoor) en kan flink veel betalen. Ik snap je keuze wel, maar het is helaas geen geldige reden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee helaas, het is jouw keuze om door rood te rijden. Dat er iemand aan het drukken was, doet niet ter zake en is waarschijnlijk ook niet te bewijzen.
12 jaar geleden
Bezwaar maken kan natuurlijk maar het is zinloos. Tenzij je 2 getuigen hebt die dat kunnen beamen, maar de kans dat je bezwaar gegrond wordt verklaard is heel klein. Door door rood te rijden zal je ook bewust het risico hebben genomen dat de kans op een aanrijding met schade en of letsel met het kruisend verkeer erg groot is. De gevolgen van een eventuele aanrijding van achteren worden minder zwaar gewogen in een dergelijke situatie. Want u rijdt door rood. Maar u had al moeten remmen en dus vaart verminderen toen het verkeerslicht oranje werd. Zodoende was ook de achterligger gewaarschuwd door uw remlichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt geen poot om op te staan.
Maar in welke zone reed je de 50 km ,,of de 80 km zone.?
Jij behoort een stoplicht met zulke snelheid te naderen,dat je ook nog eens kunt stoppen.
Bij het rijden hoor je vooruit te kijken,en van te voren kun je zien of het licht op oranje springt.
Degene die achter je zat,? te drukken moet nog meer aandacht aan het verkeer besteden dan jij.
Deze had waarschijnlijk ook kunnen remmen.
Naar mijn idee had je je snelheid zodanig moeten aanpassen dat je optijd kon stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed heb, wordt er bij roodlichtcontrole altijd dubbel geflitst. Normaal zodat ze kunnen zien of je niet alsnog gestopt bent, of doorreed.

Op die foto's moet dan goed te zien zijn dat die auto dicht achter je reed, dus je zou altijd bezwaar kunnen aantekenen.
Nee heb je, ja kan je krijgen. Leg precies uit wat de situatie was, en haal de foto's erbij als bewijs.
12 jaar geleden
Jij als bestuurder van een voertuig bent in alle tijden verantwoordelijk voor wat jezelf doet, jij rijdt door rood. Je had ook gewoon kunne stoppen, de gene die dan aan het duwen is zal met zijn tanden op het stuur belanden als je plotseling remt. Zijn keuze, zijn stommiteit om zo te duwen dus zal hij op de blaren zitten van zijn fouten. Jou fout is dat je door rood bent gereden. Jij rijdt door rood, dus jij bent daarvoor verantwoordelijk !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste is van belang of het voertuig achter jou ook door rood gereden is, zo niet zal je bezwaar direct afgewezen worden omdat er geen bewijs is van je stelling.

Is hij ook door rood gereden dient de tijdstip van overtreding slechts enkele seconde na uw passage te zijn.

Overigens zal een beroep op opdrukken weinig kans van slagen hebben, u had namelijk de mogelijkheid al af te remmen ten tijde dat het verkeerslicht het gele (oranje) licht uitstraalde, hierdoor heeft u en het achteropkomend verkeer meer tijd op een veilige manier tot stilstand te komen, ook bij bumperklevers.