Gebruikt mijn navigatiesysteem op mijn mobile telefoon het internet?

Ik heb een Samsung galaxy mini. Deze heeft een navigatie mogelijkheid. Ik vraag me af of dit via internet, en dus geld kost, gaat. Voor navigatiesysteem in mijn auto (vdo-dayton) gebruik ik immers ook geen internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Dat ligt eraan welke navigatiesoftware op je telefoon staat.
1) Ja bij navigatie apps die het kaartmateriaal niet op de telefoon installeren maar via internet ophalen. Zoals de navigatie van Google maps.
2) Nee bij navigatie apps die het kaartmateriaal op de telefoon installeren.(bv mobile navigatie van TomTom, Garmin etc.)

Bij de meeste android telefoons is de navigatie van Google al aanwezig en deze heeft een internetverbinding nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat gaat via je GPS en is gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de meegeleverde Google Navigatie haalt zij kaarten op van internet. Tijdens het rijden heb je dus een internetverbinding nodig. Andere navigatiesystemen hebben de kaarten vooraf lokaal geïnstalleerd.

Toegevoegd na 19 minuten:
Als je dus software gebruikt waarbij de kaarten lokaal geïnstalleerd staan, heb je in principe geen internet nodig.
Maar de navigatiesoftware die standaard op de Galaxy Mini aanwezig is, heeft dus wél internet nodig!
bamibal
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Ja, als je andere software downloadt kan dat. Maar de standaard aanwezige navigatiesoftware heeft wel degelijk internet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe dan etab. Ik wel :P
Dat zal je per leverancier van het navigatiesysteem moeten bekijken.

Google en Waze gebruiken wel internet. Maar er zijn er ook die dat niet doen.

En vaak ook als er file of flits service op zit.