Gebruikt mijn navigatiesysteem op mijn mobile telefoon het internet?

Ik heb een Samsung galaxy mini. Deze heeft een navigatie mogelijkheid. Ik vraag me af of dit via internet, en dus geld kost, gaat. Voor navigatiesysteem in mijn auto (vdo-dayton) gebruik ik immers ook geen internet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ligt eraan welke navigatiesoftware op je telefoon staat. 1) Ja bij navigatie apps die het kaartmateriaal niet op de telefoon installeren maar via internet ophalen. Zoals de navigatie van Google maps. 2) Nee bij navigatie apps die het kaartmateriaal op de telefoon installeren.(bv mobile navigatie van TomTom, Garmin etc.) Bij de meeste android telefoons is de navigatie van Google al aanwezig en deze heeft een internetverbinding nodig.

Nee dat gaat via je GPS en is gratis.

Ja, de meegeleverde Google Navigatie haalt zij kaarten op van internet. Tijdens het rijden heb je dus een internetverbinding nodig. Andere navigatiesystemen hebben de kaarten vooraf lokaal geïnstalleerd. Toegevoegd na 19 minuten: Als je dus software gebruikt waarbij de kaarten lokaal geïnstalleerd staan, heb je in principe geen internet nodig. Maar de navigatiesoftware die standaard op de Galaxy Mini aanwezig is, heeft dus wél internet nodig!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100