Zijn er ook andere afbeeldingen van een voertuig mogelijk in verkeersbord C7"gesloten voor vrachtauto" zoals een vrachtauto met aanhanger of oplegger?

Toegevoegd na 2 uur:
Helaas zijn er bij ons borden C7 met verschillende voertuigen erin afgebeeld.
Houd dat in dat ze niet gelden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Alle verkeersborden die geldig zijn in Nederland zijn terug te vinden in het "Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)"

Er zijn vele borden voor gesloten verklaring, maar
er bestaat geen bord met een plaatje van een vrachtwagen met aanhanger.

En het bord C7 verwijst naar specifiek één bepaald verkeersbord, het bord "gesloten voor vrachtwagens".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een geslotenverklaring kan voor meerdere categorieën weggebruikers gelden. (zie de link naar de onderborden)
Plaatsing van verkeersbord C7 houdt automatisch in dat deze weg gesloten is voor vrachtauto's, al dan niet met aanhanger of oplegger.
Bedoelde combinaties voldoen als ze zwaarder zijn dan 3500 kg. -net als een solo vrachtauto- aan de definitie van vrachtauto's in het RVV, n.l.:
"motorvoertuigen, niet ingericht voor het vervoer van personen, waarvan de toegestane maximum massa (gewicht van het voertuig plus het laadvermogen) meer bedraagt dan 3500 kg."