Hoe 'moeilijk' is de theorie voor een Auto-rijbewijs?

Ik herinner nog dat mijn broers dikke boeken vol met plaatjes hadden... [heel dik] Moet je dat allemaal uit je kop stampen? of is het gewoon een beetje doorkijken en hier en daar verbeteren wat je fout hebt?

Is het te vergelijken met een schoolproefwerk van 2 hoofdstukken bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
10.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.altijdgeslaagd.nl/ Dit is een vet goede methode, niks geen boeken, niks leren, alleen begrijpen! 3 vrienden hebben deze cursus gedaan en allemaal in 1x geslaagd. Hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Is het te vergelijken met een schoolproefwerk van 2 hoofdstukken bijvoorbeeld?" Dat hangt van de stof af, en hoe lang die hoofdstukken zijn. Maar zelf denk ik eerder gemiddeld aan 10 hoofdstukken.

Het beste antwoord

Nou, het is wel wat meer dan een proefwerk van twee hoofdstukken! Veel mensen zakken vaker dan één keer voor ze slagen voor theorie. Zelf heb ik mijn rijbewijs al jaren, maar toen ik eens over de schouder van iemand meekeek en zag welke vragen tegenwoordig worden gesteld zakte ik als een baksteen!
Je moet van alles uit je hoofd leren, maar ook verkeerssituaties inschatten. Zakken voor theorie komt ook wel doordat mensen het niet zo serieus nemen, niet veel leren en hopen dat het wel meevalt. En pas na één of meer keer zakken serieus aan het leren gaan. Gelukkig is trouwens een theorieexamen goedkoper dan een praktijkexamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je bedenkt dat werkelijk iedereen die in een auto rond rijdt het heeft gehaald......
Het is wel dingen leren, maar ook logisch nadenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan het je na maandag aanstaande exact zeggen hoe ik het ervaren heb en of mijn inspanning genoeg is geweest.

Je moet sowieso gevaren kunnen herkennen, de betekenissen van borden weten, voorrang verlenen of krijgen ect. snelheden, juiste benamingen voor de wegen.

Je zult dus toch redelijk het boek moeten lezen om toch met succes te slagen. Natuurlijk is dit voor ieder persoon anders en kun je met logisch nadenken een eind komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi, dan kan ik nu al een 5.5/10 halen denk ik.. =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra je mensen juist en eenvoudig de verkeersregels kan uitleggen ben je al een heel eind op weg. Dat is een teken dat je het begrijpt en het zo eigen hebt gemaakt dat je zelfs andere jouw kennis kunt overdragen.
Het is best iets wat je even moet leren. Even door bladeren gaat um dan niet worden.
Daarnaast raad ik je ook aan om op internet ( of een CD ) van die testjes te maken. Ken iemand die geen letter uit een boek heeft geleerd en alleen maar van die testjes had gemaakt en hij het had het in een keer gehaald.

Het hangt gewoon erg van jezelf af en hoe goed je kunt leren.

Hoe dan ook, mijn advies: lees het boek, leer de CD-rom!

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is niet te vergelijken met proefwerkstof a 2 hoofdstukken. Al was het maar omdat je proefwerkstof vaak snel weer vergaat en als dat voor de theorie ook gebeurt; dát is voor de verkeersveiligheid niet handig 8-)

Proefwerkstof leer je en schrijf je op. Theoriestof moet je echt gaan toepassen: zo kun je wel wéten dat je moet stoppen bij een stopbord, maar je moet het ook doen. Dus je moet het inslijten = stampwerk....

Het is wel zo dat je een deel al kent omdat je al wel wat ervaring hebt in het verkeer - zo zul je vast al wel weten dat je als automobilist zult moeten stoppen voor een voetgangersoversteekplaats (dat is echt zo`n theorieterm) omdat je dat hebt gezien toen je bij iemand anders in de auto zat. Je hebt dus al enige voorkennis.

De plaatjes in de theorieboeken zijn veelal ter verduidelijking - iedereen moet mbv dat boek kunnen leren en iedereen leert op een andere wijze. Zo kan het best zijn dat jij baat hebt bij een theoriecursus, daar vertelt de instructeur over de theorie. Voor mij was die cursus een uitvinding, ik hoefde daarna niet meer zo uitgebreid die boeken in.

Succes he!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gehaald door een boek met 700 theorievragen zo vaak te doen totdat ik alles foutloos maakte.
Maar na een vraag één keer fout gedaan te hebben, wist ik meestal de 2e keer het antwoord al wel.