Waar moet je op letten als je en tweedehands electrisch fiets wil kopen voor en bejaarde man?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een elektrische fiets of een fiets met trapondersteuning?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, ik wist niet dat beide mogelijkheden bestaan, welk principe is het beste? Ik wil het eventueel aanschaffen voor een bejaarde man die stroeve gewrichten heeft en zegt dat hij soms de pedalen niet rond krijgt bij wijze van spreken...

Het beste antwoord

Let er ook op dat de instap laag is. Een bejaarde man kan misschien nog wel alles, maar toch is het beter dat ie zijn been niet meer helemaal over de fiets hoeft te slingeren om op te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u

Andere antwoorden (3)

De accu kan al ver versleten zijn en het kan duur zijn die te vervangen. De KM-stand geeft wel een indicatie, maar je weet pas echt meer als je tien km hebt gefietst en dan kan zien hoeveel procent je hebt verbruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een indicatie van de richtprijzen kunt u vinden op
http://www.marktplaats.nl

Handelaar of particulier is ook van invloed.

Uiterlijke staat, conditie accu,s, banden, verlichting,
reminrichting, trapmechanisme, onbeschadigd framenummer, niet gestolen etc.(navragen)

Aanschafdatum,km stand, aanschafprijs nieuwwaarde (nota)
proefrit ivm de actieradius en vraagprijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heul belangrijk:
Het aankoopcertificaat. Daarop staat de code van de fietscomputer.
Als de fiets of computer nl stuk gaat moet je em naar de fietsenmaker brengen. Die kijkt of de code op papier klopt met de compurwr. Als je geen code hebt gaat de fietsenmaker ervan uit dat de fiets gestolen is. Je kunt er dan nog 40km mee fietsen voor de computer er weer mee stopt.
Echt, zonder certificaat ben je de sigaar. Als de nan bij je in de buurt woont zou ik ook ff checken bij welje fietsenmaker hij hem heeft gekocht, en dan zou ik ook even bij die fietsenmaker langs gaan voor een casual praatje over de fiets.
Succes!!!