Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe door kofferbak heen boren?

Ik heb onlangs een spoiler gekocht voor mijn auto. Deze moet er nu dus worden opgezet. Wat voor soort boren moet ik gebruiken voor het maken van gaatjes in de kofferbak zodat ik de spoiler kan plaatsen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals ik het al eerder heb gedaan bij auto's.
Klein beetje waterverf kopen, smeer de delen van de onderzijde van de spoiler die op de klep vast komen te zitten met waterverf, leg dan de spoiler op de klep. Even aandrukken, til hem er voorzichtig vanaf. Je zal een afdruk zien met rondjes erin.

De rondjes zijn de gaten die je moet boren, gebruik hiervoor eerst een 2 mm metaal boortje en boor precies in het midden de gaatjes waar bouten moeten komen.
Langzaam boren, en zorg ervoor dat je niet weg glijd. Daarna boor je de gaten groter met een 4/6/8 mm boor afhankelijk van de bouten die erbij zitten.

Maak je klep schoon met wasbenzine, daarna de gaten die je hebt geboord even de binnenzijde aan tippen met verf om roesten in een later stadium te voorkomen.

Kit de verbinding tussen de klep en de spoiler goed af zodat er geen vocht onderdoor je kofferbak of dak in kan lopen. Neem Kit die vocht tegen houdt.
Plaats daarna de spoiler en schroef hem rustig met beleid vast. Niet aan 1 kant helemaal vast draaien en daarna pas de andere kant. Met beleid alle schroeven tegelijk vast te zien draaien om scheefstand te voorkomen!!

Wij gebruiken het meest de transparante om kleur verschil tegen te gaan tussen de auto en spoiler zelf.

Succes met je hobby !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding