Ik woon in de VS. Kan mijn dochter vanuit Nederland hiernaartoe een stel oude bedelarmbanden en losse bedels meebrengen hiernaartoe zonder probleem?

De bedelarmbanden en bedels zijn allemaal oud, sommigen zijn gedeukt en beschadigd maar het zijn sentimentele dingen, ik wil ze graag weer hebben. Maar waar kan ik de informatie vinden of het een probleem bij de douane zal worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

ik denk dat ze misschien even bij de douane aangemeld moeten worden. Als ze weinig commerciele waarde hebben kan ze ze zowieso gewoon meenemen tenzij het om een aantal (getal) gaat waarvan de douane vermoed dat het handel kan zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle drie de antwoorden zijn goed. Jammer dat ik maar een 'beste antwoord' kan kiezen. Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

De bedelarmbanden doet ze om, eventueel om twee armen.
De losse bedels aan een ketting om haar nek.

Ik ze het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SnakeEye
12 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoeld of ze het moet aangeven en invoerrechten moet betalen. En zou ze het zonder het aan te geven door de douane gaan en ze wordt gesnapt, wat de consequenties eventueel kunnen zijn.
Persoonlijk denk ik als het maar een paar zijn dat het geen probleem is. Het moeten er niet tientallen worden en zoiezo geen antiek. Want dat is weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik wel.
Als jij je eigen antieke armbanden draagt als je op reis gaat, is er niemand die dat vreemd vindt.
Het moet natuurlijk niet een koffer vol met bedelarmbanden en bedels zijn.
Laat ze ze meenemen als haar eigen sieraden. En dan laat ze ze gewoon in de VS achter. Geen hond die er naar kraait. Het wordt nergens geregistreerd oid.