Hoe krijg je de kofferbak van een Ford Ka open?? (zie uitleg)

Het lukt me niet om de kofferbak open te krijgen maar mijn man lukt het ook niet.
Is er een speciale handeling of dat je tot een bepaald punt moet doordraaien ofzo????
Het lukt ons werkelijk niet.....

Toegevoegd na 3 uur:
Ben vergeten te vermelden dat het bouwjaar '98 is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
8.5K

Antwoorden (3)

De contacten (4st) al schoongemaakt, die onder bij de bumper zitten. Misschien daar slecht contact, even inspuiten met WD40 en dan voorzichtig met sleutel draaien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Shopaholic,

Ik denk dat het slot vastgevroren zit,probeer het slot even in te spuiten met slotontdooier o.i.d. of prbeer het te verwarmen met een föhn b.v.

Naar mijn weten heeft de Ka ook een knop op het dashboard zitten om de kofferklep te openen.

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Links naast het stuur zit de knop voor de achterklepontgrendeling.

Toegevoegd na 18 minuten:
Bij andere types van Ford K kan er ook een afstandbediening op de sleutel zitten. Mocht dit niet werken dan even langs de dealer.