Mijn schoonvader is in het bezit van een Kubota trekker, waarvan de stroomvoorziening het niet doet...

Is het mogelijk dat wanneer je de massa niet goed hebt aangesloten, de accu zich ontlaad? Wat zou een oorzaak kunnen zijn voor het ontladen van de accu??? De accu is nieuw!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Probeer eens het volgende. Schakel de machine geheel uit zodat er geen stroomverbuikers actief kunnen zijn. Haal de massapool los van de accu. Neem een 12V-lamp (als het tenminste een 12V systeem is), en verbind een contact van de lamp aan de massapool en het andere contact aan de massa van het voertuig. Als het lampje gaat branden het je een lekstroom!

Toegevoegd na 54 seconden:
en....., dan zoeken naar de boosdoener!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Denk dan toch aan lekstroom. Ergens gebruikt stiekem iest stroom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer de accu wel vol is en je zet hem uit,doe dan de accuklemmen eraf en de andere dag er weer aan, start hij dan gewoon,dan weet je of je ergens een lekstroom hebt of niet,en dan moet je verder zoeken.