vliegtuigen gebruiken nu ils om te landen op een landingsbaan waar waarom geen gps?

Stel dat de instrument landing systeem niét werkt daarom dan Geen gps om Je precies naar het midden en het begin van de landingsbaan te helpen?

Toegevoegd na 57 seconden:
Waarom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Er wordt wel gps gebruikt ter ondersteuning, maar niet om mee te landen. GPS is te onnauwkeurig. Een afwijking van 10 meter is normaal, maar dat zit je dus al snel naast de landingsbaan.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

GPS is niet nauwkeurig genoeg, tevens kan zware bewolking of onweer de gps ontvangst onbetrouwbaar maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Volgens mij is dit verleden tijd.
1). Aan GPS heb je alleen iets als de coordinaten van de landingsbaan ergens bekend zijn.
2). GPS geet wel informatie over de plaats, maar niet
over de richting en niet over de hoogte.
3). Meestal is de landingsbaan al in zicht als de ILS informatie geeft, en kun je gewoon (zoals vroeger) op zicht landen.