mag je een camper verhogen van 3500kg naar 4000kg ? en heb je dan een rijbewijs C voor nodig ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.7K

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. Vorige week nog zo een binnen gehad om te keuren. Deze camper was van zichzelf zo zwaar. dat hij nog 96 kg laadvermogen over had. De eigenaar heeft hem bij de R.D.W opnieuw laten keuren en op 4000 kg. laten zetten. Je moet dan inderdaad wel een C-rijbewijs hebben.
jc54
12 jaar geleden
Is de Massa ledig voertuig vermeerderd met toelaatbaar laadvermogen meer dan 3500 KG dan moet je met rijbewijs C rijden omdat ie dan onder een vracht auto valt... ergens moet je een lijn trekken natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dus twee dingen nodig: een (her-)keuring van het voertuig bij de RDW en een rijbewijs C.