Als je een actie treinkaartje koopt bijv bij de hema, kun je er dan ook op de dag dat je wil gaan reizen activeren?

Of moet je dat echt een dag van te voren doen.

Ik heb er nu een omdat ik met iemand had afgesproken, maar die kon niet meer door omstandigheden, en naar me zus kan niet die gaat weg.
Dus heeft iemand tips om ergens heen te kunnen, kerst activiteiten ergens in nl, wil ik ze graag horen.
Woon in Arnhem dus iedergeval ver daar uit de buurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee hoor, kan ook op de dag zelf, maar eenmaal geactiveerd kun je de datum niet meer veranderen.
Dus op de dag zelf is het veiligste
12 jaar geleden
Ga lekker naar Maastricht! Reuze gezellig in een heerlijk internationale ambiance. En je kunt er ook voor kiezen om gelijk bij aankomst op het station de bus naar Aachen (Veolia 50) te nemen. Een (retour) strippenkaart in de bus kost € 7,- en je bent een uurtje onderweg. De bussen rijden zeer regelmatig en je stopt in hartje Aachen. Daar weten ze nog eens wat gezelligheid is en ook de kerstmarkt is er erg leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie: In betreffende bus is wel degelijk - en gelukkig maar - een strippenkaart te koop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt overigens ook naar Liege met de trein doorreizen. Dan betaal je zo € 9,- voor een retourtje en stop je op het prachtige nieuwe station van de architect Calatrava. EEn dik half uurtje lopen en je staat op de kerstmarkt op Place Saint Lambert. Lekker een tas koffie (Cafe complet) drinken bij onze vriend Pierre in Cafe Toccatta. En uiteraard spreek je hier geen Maastrichts of Duits, maar Frans!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, je kunt ook zeggen: Juist omdat ik nu goedkoop reis, ka ik dat bus of treinkaartje er ook wel bijnemen! Aachen is trouwens goedkoop qua het nuttigen van consumpties e.d. en je hebt er veel keus. Voorts: Veel mensen spreken er Limburgs, Nederlands! Iedereen staat klaar om je te helpen.
Gewoon doen! Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, Liege maar beter even mijden... Tschüss!
kan je gewoon zelf activeren ,maar bijvoorbeeld van de treinkaartjes van de kruidvat kon je alleen op zaterdag en zondag dus let op of dat ook niet bij jou'n kaartje geld. en verder moetje hem bij zo'n stempel automaat op het station erin stoppen om hem te activeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de kaart op de dag zelf afstempelen bij een stempelautomaat.

Je weet niet waar je heen wilt?
Het is leuk om naar het drielandenpunt te gaan.
Vanaf Heerlen/Maastricht rijden er bussen naar het drielandenpunt.
Ik ga daar toevallig ook as zondag heen met de trein en bus.

Wat verder ook leuk is...
Kijk op het weer hoe de wind staat.
Als de wind uit het ZW komt, ga je naar station anna paulowna in Noord-Holland. Je neemt de fiets mee voor 6 euro in de trein.
Je fiets over de afsluitdijk heen naar station Harlingen haven.
Met de wind mee is het een heerlijk stukje.
Als de wind andersom staat vertrek je vanaf Harlingen Haven.
Dat heb ik ook een keer gedaan, en halverwege kan je in het restaurant even wat drinken.
Het lijkt een enorm stuk, maar het gaat met windje mee echt heel snel. Je moet dan denken aan zo'n 2 uur fietsen.