Hoe moet ik de bestuurder van een Amsterdamse Busboot (niet te verwarren met 'blusboot'), correct aan- toespreken?

Als je aan boord gaat van het voer-/vaartuig rolt die nog...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Dit is te vergelijken met de Hovercraft die naar Dover vaart, diegene die het commando voert over het vaartuig is de kapitein, vanuit de historie gaat een vaartuig boven een voertuig dus de kapitein bestuurt het vaartuig op de weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik zou zeggen kapitein

Toegevoegd na 46 minuten:
of anders gewoon .........
heeeeeeeee ouwe pik van me ...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is, dat je mal bent, anders zou ik je vermanend toespreken! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gniffel ....
gniffel .......
en bedankt !
Haha leuke vraag! Ik zou zeggen als je uitstapt dan stap je uit in een straat neem ik aan. Ik zou hem dan aanspreken als chauffeur, stap je uit op een kade aan het water dan spreek je hem aan als kapitein lijkt me zo. Ik denk trouwens dat de beste man het hem niets uitmaakt maar het is wel vriendelijk en beleefd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede middag meneer/mevrouw, als het tenminste middag is, anders aanpassen aan het moment van de dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meneer, mevrouw, mejuffrouw zijn de gemakkelijkste aanspreektitels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou als het hem is de aanspreektitel stuurman kunnen gebruiken, en als het een haar is dan stuurvrouw. Nou heet een stuur op het water een roer, dus tijdens de reis over het water kan je de term roerganger gebruiken. Die betreft zowel een man als een vrouw.
Amadea
12 jaar geleden
Mij lijkt de aanspreektitel: mevrouw/meneer voldoende en volkomen correct!
Je zou zelfs kunnen volstaan met :goedemorgen/ochend, middag , avond.
Ook zou je kapiffeur kunnen zeggen of chaupitein, je ziet, er zijn mogelijkheden te over!