Welk land heeft een betere infrastructuur? Nederland of de Verenigde Staten?

Het gaan om snelwegen, kanalen, vliegvelden, trein enzovoorts enzovoorts. De hele infrastructuur.
(Graag met bronvermelding)
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Dat kun je nauwelijks vergelijken. Nederland is zo klein, vergeleken met de VS, en ook is Nederland zeer dichtbevolkt, terwijl er (relatief) in de VS maar weinig mensen wonen op een heel groot oppervlak.

In het algemeen zou je kunnen zeggen, dat de infrastructuur in Nederland niet toereikend is (files en overvolle treinen) en dat dat in de VS beter is geregeld. Maar in dichtbevolkte gebieden zullen dezelfde problemen spelen (New York, California)

Wel zijn er grote verschillen in het onderhoud van de infrastructuur. Dat is in de VS een groot probleem. Bekijk daarvoor onderstaande filmpje uit Nieuwsuur.

http://nieuwsuur.nl/video/324079-infrastructuur-vs-staat-op-instorten.html