Wanneer een winkel een bestelling verzendt naar de koper en deze bestelling raakt zoek bij de TNT kun je deze bestelling dan nog ergens traceren ?

Het is verstuurd in een bubbelenvelop,er zaten 2 doosjes in,en is vorige maandag verstuurd,inmiddels is het een week later en is het nog niet gearriveerd. Het is trouwens niet aangetekend verzonden. Het is dus ergens blijven "hangen". Kan je ergens nagaan waar het is,het kan niet in niks oplossen dacht ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zoek is, betekent dat _dus_ dat track & trace niet (meer) weet waar het is. (als track&trace weet waar het is, is het niet zoek!
Tot iemand de barcode weer inleest blijft het pakje dus zoek.

Het beste antwoord

Nee dat is helaas niet te traceren weet ik uit ervaring. Er liggen met hetzelfde probleem al een aantal klachten van mij bij PostNL, maar je krijgt alleen maar nul op recest wanneer je het gewoon in een envelop verzonden hebt.

"Het is geen aangetekent stuk, dus hier kunnen wij niets mee. Advies: Alles aangetekent versturen."

Aangetekent versturen kost 7,00 euro, dus dan kun je alles nog beter in een pakket met Track and Trace versturen want dat is nog goedkoper ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens staat bij mij het record op 10 dagen bezorgd na het versturen, en eenmaal is het helemaal niet aangekomen, maar dat heb ik helaas niet kunnen controleren.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ben dus in dit geval de verzender, maar in beide gevallen kan zowel verzender als ontvanger hier verder helaas niets anders mee dan afwachten tot het toch bezorgd wordt, of terug wordt gestuurd naar de afzender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bepaalde zendingen kun je via het track and trace systeem volgen. Kijk even op hun site hoe dat werkt want dat weet ik ook niet precies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een brief met inhoud en is niet aangetekend verstuurd dus heb ik geen nummer om dit te volgen.
als je zending als pakket hebt verzonden (€6,75 voor standaard pakket) dan bevat de zending een track en trace nummer. In dit geval zou je bij postkantoor ook een bon met nummer hebben gekregen. Als dit niet het geval is ( en er bijv. alleen postzegels op zaten) kan de zending niet gevolgd worden en moet je afwachten. De zending kan verkeerd zijn verzonden of nog bij sorteercentrum blijven hangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
als zending door brievenbus past is de kans groot dan het als brief verzonden is en dus niet traceerbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet iets ontvangen en heb zelf niets verstuurd,dat staat ook in de vraag,het gaat om een brief met inhoud wat door een winkel is verstuurd naar mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het maakt niets uit wie het pakket verzend. Een bedrijf kan even goed een verzending als standaard pakket versturen of als een brief. Wanneer u na gaat bij het bedrijf hoe het pakket verzonden is, krijgt u mogelijk een T&T nummer. Wanneer dit niet het geval is, is de zending niet te traceren en is er iets fout gegaan in het verzendproces. Wellicht is het adres fout gespeld of onleesbaar. Ik weet niet of TNT een bestand heeft voor fout verzonden of niet te lezen (adres) bij verzending.
Ik neem aan dat je pakket al is verzonden, is er gebruik gemaakt van:
- Verzekerd verzenden?
- Track and Trace?
Of is er een verzend bewijs aan de hand waarvan TNT misschien na kan gaan waar het pakket zich bevind.
- Stond er een retour adres op het pakket?

De verzender blijft verantwoordelijk voor het pakket tot aflevering. Tot zover ben je beschermd, verder zijn er helaas geen mogelijkheden om na te gaan waar je pakket nu is.

Het enige wat je kunt doen is wachten. Het pakketje kan per ongeluk naar een verkeerd distributie centrum gegaan zijn en moet dus omgeleid worden of het adres kon niet gelezen worden door de machine en wacht op een handmatige controle. Zo zijn er nog legio mogelijkheden wat er fout gegaan kan zijn.