Wanneer een winkel een bestelling verzendt naar de koper en deze bestelling raakt zoek bij de TNT kun je deze bestelling dan nog ergens traceren ?

Het is verstuurd in een bubbelenvelop,er zaten 2 doosjes in,en is vorige maandag verstuurd,inmiddels is het een week later en is het nog niet gearriveerd. Het is trouwens niet aangetekend verzonden. Het is dus ergens blijven "hangen". Kan je ergens nagaan waar het is,het kan niet in niks oplossen dacht ik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee dat is helaas niet te traceren weet ik uit ervaring. Er liggen met hetzelfde probleem al een aantal klachten van mij bij PostNL, maar je krijgt alleen maar nul op recest wanneer je het gewoon in een envelop verzonden hebt. "Het is geen aangetekent stuk, dus hier kunnen wij niets mee. Advies: Alles aangetekent versturen." Aangetekent versturen kost 7,00 euro, dus dan kun je alles nog beter in een pakket met Track and Trace versturen want dat is nog goedkoper ook. Toegevoegd na 1 minuut: Overigens staat bij mij het record op 10 dagen bezorgd na het versturen, en eenmaal is het helemaal niet aangekomen, maar dat heb ik helaas niet kunnen controleren. Toegevoegd na 12 minuten: Ik ben dus in dit geval de verzender, maar in beide gevallen kan zowel verzender als ontvanger hier verder helaas niets anders mee dan afwachten tot het toch bezorgd wordt, of terug wordt gestuurd naar de afzender.

Bepaalde zendingen kun je via het track and trace systeem volgen. Kijk even op hun site hoe dat werkt want dat weet ik ook niet precies.

als je zending als pakket hebt verzonden (€6,75 voor standaard pakket) dan bevat de zending een track en trace nummer. In dit geval zou je bij postkantoor ook een bon met nummer hebben gekregen. Als dit niet het geval is ( en er bijv. alleen postzegels op zaten) kan de zending niet gevolgd worden en moet je afwachten. De zending kan verkeerd zijn verzonden of nog bij sorteercentrum blijven hangen. Toegevoegd na 1 minuut: als zending door brievenbus past is de kans groot dan het als brief verzonden is en dus niet traceerbaar is.

Ik neem aan dat je pakket al is verzonden, is er gebruik gemaakt van: - Verzekerd verzenden? - Track and Trace? Of is er een verzend bewijs aan de hand waarvan TNT misschien na kan gaan waar het pakket zich bevind. - Stond er een retour adres op het pakket? De verzender blijft verantwoordelijk voor het pakket tot aflevering. Tot zover ben je beschermd, verder zijn er helaas geen mogelijkheden om na te gaan waar je pakket nu is. Het enige wat je kunt doen is wachten. Het pakketje kan per ongeluk naar een verkeerd distributie centrum gegaan zijn en moet dus omgeleid worden of het adres kon niet gelezen worden door de machine en wacht op een handmatige controle. Zo zijn er nog legio mogelijkheden wat er fout gegaan kan zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100