Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je je rijbewijs laten vernieuwen als je verhuist ?

Ik ga binnenkort verhuizen naar een andere plaats. Op mijn rijbewijs staat bij woonplaats : Schiedam. Ik woon op dit moment in Rotterdam. En verhuis binnenkort naar utrecht. Moet ik mijn rijbewijs dan laten vernieuwen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
18.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Het rijbewijs behoudt zijn geldigheid gedurende de geldigheidsduur. Slechts in de volgende gevallen verliest het rijbewijs zijn geldigheid (art 123 Wegenverkeerswet):

a. door uitreiking van een nieuw of vervangend rijbewijs;
b. door omwisseling tegen een rijbewijs dat aan de houder door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland is afgegeven, voor de categorie of categorieën van motorrijtuigen waarop de omwisseling betrekking heeft;
c. gedurende de tijd dat aan de houder de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen is ontzegd;
d. door het onbevoegd daarin aanbrengen van wijzigingen;
e. door het overlijden van de houder;
f. door ongeldigverklaring, voor de categorie of categorieën waarop de ongeldigverklaring betrekking heeft dan wel, indien de ongeldigverklaring betrekking heeft op een deel van de geldigheidsduur, voor dat deel van de geldigheidsduur;
g. door wijziging van de geslachtsnaam, de voornamen, de plaats of datum van geboorte of het geslacht van de houder of
h. door aangifte van vermissing van het rijbewijs.

En daar hoort een nieuwe woonplaats dus niet bij:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Is niet nodig.

Aan de hand van het BSN kunnen de opsporingsambtenaren zonder enig probleem je nieuw adres achterhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hoeft niet, als hij afloopt haal je gewoon eentje op met je nieuwe woonplaats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het rijbewijs vervang je pas als het nodig is. De gegevens op het rijbewijs zijn slechts een moment opname vwb afgevende instantie. Justitie kan eea navragen maar ook op het postkantoor heb je geen last van een oud adres, bij het op naam stellen van een auto komen via je bsn/rijbewijsnummer de juiste gegevens op je kentekenbewijs te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neen dat hoeft niet , dat doet de gemeente automatisch en weet de andere gemeente waar je woont het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding