Hoe controleert men het alcohol slot?

wat ik wil weten is, iemand die dan achter het stuur gaat zitten moet onder het rijden meerdere malen blazen, wie zegt niet dat er een persoon naast hem blaast bij instappen en onderweg.

aan wat is dat te controleren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als iemand al meerdere malen beschonken een motervoertuig bestuurd en gepakt wordt, dan zal een alcoholslot hem/haar toch een zorg zijn en een ander voertuig besturen

Het beste antwoord

Het slot wordt getest als het ingebouwd wordt. Daarna is het aan de verantwoording van de gebruiker. Er worden hem via rechterlijke uitspraak een aantal regels opgelegd waaronder hoe het slot gebruikt dient te worden en dat bij geconstateerd misbruik er nieuwe maatregelen worden genomen (lees de rijbevoegdheid zal hem/haar worden ontnomen). Stel dat iemand voor de dronken bestuurder gaat blazen dan is diegene ook de pineut, mits het gecontroleerd wordt. Men heeft bij de politie gegevens van mensen uit hun werkgebied die bekend zijn met het rijden met teveel drank en ik kan me zo voorstellen dat de alcoholslotrijders bijzondere aandacht krijgen.

Toegevoegd na 12 minuten:
klik op de link daar staan een aantal leuke zaken vermeld tav alcoslot (zie bron). Je ziet dan gelijk dat er redelijk over het slot is nagedacht maar sabotage is en blijft mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 bedankt voor de link

Andere antwoorden (2)

Dit valt ook niet te controleren. Echter zie ik het nut er niet van in om als bijrijder te blazen voor iemand die drank op heeft.

Tenzij je zelf geen rijbewijs hebt, maar als je dan nuchter bent stap je toch ook niet in bij een bezopen persoon?

Mocht dit alles toch voorvallen, dan zou de enige controle kunnen zijn op het moment dat ze worden aangehouden. Het is echter lastig om dan te bewijzen dat niet de bestuurder maar een ander erin heeft geblazen.

Ze zijn overigens wel beveiligd tegen opgeblazen ballonnen of fietsenpompen! (Of iets anders wat lucht "blaast'.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet te controleren op die manier zoals jij schrijft.
Er blijft altijd een mogelijkheid om de boel op die manier te saboteren.