Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de status van het bordje "werkverkeer" ?

Bij wegwerkzaamheden zie je voertuigen met de aanduiding "werkverkeer". Waarom is dat? Iedereen kan toch zien dat die enorme grondverzet-machines en dergelijke met wegenbouw bezig zijn?
Ik kan me voorstellen dat het samenhangt met de aanduiding "m.u.v. werkverkeer" onder bijvoorbeeld een verboden-in-te-rijden-bord.
Maar de bergingsauto's van Routemobiel rijden er ook mee rond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is de status, die aangeeft dat zulke voertuigen dingen mogen die jij en ik niet mogen.

En, heel belangrijk: het geeft aan dat zulke voertuigen wel eens op een ongebruikelijke plek kunnen remmen, bijvoorbeeld om een inrit voor werkverkeer in te gaan. Zit je achter zo'n voertuig, dan moet je er dus op bedacht zijn dat het voertuig middenin een stuk wegwerkzaamheden, ogenschijnlijk zonder reden, afremt tot bijna stilstand, om dan met een haakse bocht af te slaan om een lading gereedschap af te leveren - of zoiets.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat jij zelf het antwoord al geeft... Het is een status dat ze dus op wegen mogen komen die voor het openbare verkeer afgesloten is... Hebben ze dan dat bordje niet, dan krijgen ze dus een bekeuring... Zo zit dat inderdaad, je gaf het al aan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het status van het bordje is dat er wegwerkzaamheden er zijn. Dat is verplicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De status is dat je ziet dat het werkverkeer is en dat men kan verwachten dat dit verkeer op onverwachte plaatsen remt, stopt of afwijkt van de weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding