Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat ligt volgens mij aan de oppervlakte van het steunvlak en de plaats van het zwaartepunt. Iets is in evenwicht als het zwaartepunt boven het steunvlak zit. Als de steunvlak groter is, is het natuurlijk stabieler. Ook heeft het een beetje te maken met de hoogte van het zwaartepunt. Als het zwaartepunt laag zit is het ook stabieler (als het zwaartepunt natuurlijk boven het steunvlak zit).

De stabiliteit heeft volgens mij dus niet heel erg veel te maken met het aantal wielen. Wel de plek van de wielen.

Het is wel zo dat als de massa van de scootmobiel hetzelfde is, terwijl het contactoppervlak van de wieltjes met het ondersteunend vlak groter is (door bijvoorbeeld meer of grotere wielen) , de scootmobiel minder druk op het ondersteunend vlak uitoefent.

Ik ben overigens 15, en wat hierboven staat heb ik zo geleerd over stabiliteit. Ik weet niet zeker of er andere factoren meespelen bij een scootmobiel. Ik doe trouwens gymnasium dus ik heb dit niet uit mijn duim gezogen ;). Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding