Wie mag borden snelheidsbeperking plaatsen?

Bij wegwerkzaamheden worden meestal verkeersborden met een verlaagde snelheid geplaatst. Mag iedereen dat zomaar doen of heb je een vergunning nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

Néé, niet iedereen mag dat zomaar doen! Rijkswaterstaat speelt hierin vaak een leidende rol....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag de wegbeheerder doen. Je mag zelf niet zomaar borden neerzetten en je kan er ook geen vergunning voor krijgen. Wel kan je, wanneer je ergens graag een bord wilt hebben, dit aankaarten bij de gemeente, die dan vervolgens actie kan ondernemen (en gaan bekijken of het überhaupt een goed idee is om dat bord op die bepaalde plek neer te zetten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer bedrijven op, aan, of naast de weg werken. Zijn ze verplicht om een al dan niet tijdelijke gedeeltelijke afzetting te plaatsen. Bij een gedeeltelijke afzetting hoort vaak ook een snelheidsbeperking. Volgens mij mag elk bedrijf deze borden dus gewoon neer zetten. Alleen bij het geheel afzetten van wegen, of bij wegen waar de drukte het eigenlijk niet toe laat is het nodig een vergunning aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat wanneer je als particulier aan het werk bent in zo'n soort situatie je dat ook toe gestaan is. Het komt immers de verkeersveiligheid ten goede.