Als je een pakketje op de bagagedrager van je fiets legt hoe groot , lang en zwaar mag dat zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt heel erg aan je fiets, het aantal inch, enzovoort, dat valt niet zo maar te zeggen, maar laten we zeggen dat 1 puber achterop het maximale gewicht is.
Antoni
10 jaar geleden
Deltje, leuke vraag! + 1 voor je vraag!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedoel je wat je fiets aankan, of wat er wettelijk is toegestaan? Met een bankstel achterop ben je een gevaar voor het overige verkeer.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Volproppen kan altijd ;-)
http://www.bureauinbloei.com/wp-content/uploads/totems.jpg

Het beste antwoord

Meestal wordt bij bagagedragers aangehouden 25 kilo. Dit verschilt echter per fiets/bagagedrager. Veel mensen nemen ook gewoon andere van bijv 60 kilo achterop en dat gaat ook prima. Het ligt er dus aan hoe stevig je fiets is. (Meestal staat het er ook ergens op, misschien kun je het daar vinden?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Twee zaken zijn van belang; of de drager het gewicht kan houden en / of het makkelijk rijdbaar is. Hoeveel een bagagedrager kan houden qua massa, dat zal liggen aan het soort bagagedrager. Er zijn er die een tas b.v. kunnen houden, maar wat steviger modellen kunnen ook een medepassagier houden.

Qua grootte en lengte ligt het ook aan de fiets zelf en hoever het uitsteekt qua gevaar. Wat rijdt nog lekker en wanneer wordt het irritant.

In veel gevallen is dit gewoon een kwestie van proberen en tijdens het rijden in het begin een beetje alert zijn zodat je adequaat kan reageren als er iets mis dreigt te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe mag je het allemaal zelf weten wat je achterop hebt zitten. zolang je niet te breed wordt, en niet te veel zwabbert, is het legaal. Maar de kans is groot dat een agent zal zeggen dat het niet veilig is als je iets groots achterop hebt zitten.