Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je altijd een rijbewijs hebben?

Ik rij al 50 jaar bromfiets nu moet ik opeens een rijbewijs hebben

Toegevoegd na 10 minuten:
ik bedoelde voor de wet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
Amadea
14 jaar geleden
De vraag is raar gesteld. Natuurlijk ben je niet verplicht om een rijbewijs te hebben. Als je de regels van het verkeer kent kan je ook prima lopend of fietsend van de ene naar de andere plek komen. En er is in Nederland ook uitstekend openbaar vervoer. Maar wil je een gemotoriseerd voertuig gebruiken, dan moet wel altijd eerst bewijzen dat je daartoe in staat bent.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Jammer voor u, maar het is al een paar jaar, dat je ook voor je brommer een rijbewijs moet hebben. Een paar jaar geleden had je dat rijbewijs nog zo kunnen afhalen op het gemeentehuis. Nu moet je er rijlessen voor nemen en rijexamen voor doen. Jammer, u heeft even niet opgelet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even niet opgelet,net wat u zegt,

Andere antwoorden (2)

Oei dat is rot voor u, maar als de wet het zegt is het niet anders.

MVG SYDK
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De afgelopen 10 jaar had u sowieso in het bezit moeten zijn van een bromfietscertificaat. Voor 1 okt 2009 had u deze kunnen omruilen voor een rijbewijs zonder daarvoor examen te doen. Na deze datum is dat niet meer mogelijk.

Een ding is mij niet duidelijk: Als u in het bezit bent van een rijbewijs voor auto (B) of motorfiets (A) bent u ook automatisch in het bezit van de categorie (AM) voor bromfietsen. Als u nog een oud rijbewijs heeft (niet zo'n creditcard model) dan staat dat daar niet op, maar wel als dusdanig geregistreerd. Bij het vervangen van het rijbewijs zal AM er bijgezet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing