Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke brandstofmaatschappij levert de beste brandstof?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is jouw definitie van 'de beste brandstof'?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hierover is een mooie aflevering van de Keuringsdienst van Waarde (zie link).

"Wat is de beste benzine?

Vroeger had je Euro 95 en 98. Nu heb je Shell V-Power, Shell Fuel Save, Total Excellium, Esso Energy Supreme of BP Ultimate. Super brandstoffen zijn het volgens de olieverkopers. Beter in het verbruik, voor de auto, de portemonnee, de kinderen en onszelf. Maar welke kan ik dan het beste in mijn auto doen? De Keuringsdienst van Waarde gaat de dampen te lijf en dompelt zich onder in de wereld van benzine. "

In mijn herinnering komt het er op neer dat het geen ene bal uitmaakt qua kwaliteit, maar wel qua geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Koop benzine met geen of zo weinig mogelijk ethanol want alcohol is geen goede krachtbron in verhouding met benzine. Bovendien trekt het water aan.

Van de "pure" benzine die duurder wordt verkocht heb ik begrepen dat uit een test is gebleken dat alleen BP Ultimate enige meerwaarde lijkt te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding