Hoe wordt je brugwachter?

Niet dat het me trekt, maar vraag het me gewoon af. Was vorige week in Friesland, daar stikt het van de bruggen( die vaak open staan)+ wachters.
Lijkt me anders wel een relax baantje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Toevallig heb ik een schoonvader gehad die brugwachter is. Hij was timmerman maar is tijdens de recessie in de jaren 80 ontslagen en kwam toen niet meer opnieuw aan het werk. Hij is toen door de overheid in dienst genomen, eerst als landmeter en toen daar het werk ook op was werd hij brugwachter. Nu dus in dienst bij rijkswaterstaat.

Dus, heb je ambities om brugwachter te worden, ga solliciteren bij rijkswaterstaat!

Toegevoegd na 1 minuut:
Over dat ze de hele tijd heen en weer fietsen, dat komt mij niet bekend voor. Er zijn maar een paar veel bevaren vaarwegen door friesland, de bruggen daarvan zijn overdag vrijwel continu bemand. De rustigere routes zijn of onbemand, of gaan niet meer open. Heb zelf gezeild door Friesland, en zo superveel keuze heb je niet als je een mast hebt die niet naar beneden kan. De tijd dat elke brug gewoon geopend werd is volgens mij echt verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen ambitie.
Mij te saai, heb een goede baan.
Wel goed antwoord!
Thanks!